י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
למרות שהוא מפגין אדישות

הנשיא חשף: מתחבא בחדר האמבטיה ובוכה

כשהפופולריות שלו צונחת לשפל של כל הזמנים, נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, טוען שהוא מתחבא בחדר האמבטיה ובוכה כאשר הוא צריך לקבל החלטה קשה. זאת לצד הצהרתו הפומבית שלא יתחסן בשום אופן מפני הנגיף

הנשיא חשף: מתחבא בחדר האמבטיה ובוכה
נשיא ברזיל בולסונרו צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, טען כי הוא מסתתר בחדר האמבטיה שלו ובוכה כאשר הוא צריך להתמודד עם קבלת החלטות קשות, בזמן שהפופולריות שלו צונחת לשפל של כל הזמנים בשל התמודדות גרועה עם מגיפת הקורונה. הנשיא אמר את הדברים בפני תומכיו האוונגליסטיים בכנסיית דאס נאקואס ביום חמישי שעבר בברזיליה, בירת ברזיל.

"אנחנו יודעים מה לעשות. לאן לכוון את הכוחות שלנו. אך כמה פעמים אני בוכה לבד בחדר האמבטיה בבית", אמר בולסונארו. "אשתי (מישל בולסונארו) מעולם לא ראתה את זה. היא חושבת שאני איש חזק, אני חושב שהיא צודקת".

הנשיא שיתף את באי הכנסייה במצבו האישי: "מה גורם לי להתנהג כך? אני כבר לא חבר קונגרס. עם כל הכבוד לחבר קונגרס, אם הוא מפספס הצבעה, זה לא יכול להשפיע על שום דבר, אבל ההחלטה שלי שהתקבלה בצורה גרועה, אנשים רבים סובלים ממנה. זה משנה את שוק המניות, הדולר, מחיר הדלק".

אחוזי התמיכה בממשלתו ירדו ל-22%, הנמוך ביותר מאז כניסתו לתפקיד, במהלך מגיפת הקורונה שגרמה למותם של 603,000 בני אדם, הכלכלה בשפל, אינפלציה גבוהה, ואחוזי אבטלה גבוהים. בסקרים הוא מפסיד ליריבו הפוליטי הגדול ביותר, נשיא השמאל לשעבר לואיז לולה דה סילבה. בולסונארו הופיע ביום שלישי שעבר בתחנת רדיו ברזילאית ונשבע שלעולם לא יקבל את החיסון לקורונה.

בנוסף מתמודד הנשיא עם חקירה של הסנאט בנוגע להתמודדות הממשלה במגיפת נגיף הקורונה, בולסונארו עלול לעמוד לדין בגין 11 אישומים פליליים. התובע הכללי צריך כדי להחליט אם יש להאשים את בולסונארו, אך עדיין המחוקקים בפרלמנט יצטרכו לאשר להעמיד אותו לדין, דבר שלא צפוי שיקרה.

נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד