י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אי אפשר לעבוד"

רוסיה מפסיקה סופית את הקשר עם נאט"ו

מוסקבה בירת רוסיה הודיעה כי היא סוגרת את משרד התיאום עם נאט"ו. ההודעה מגיעה לאחר שנאט"ו גירשה שמונה רוסים הקשורים לברית הצבאית

רוסיה מפסיקה סופית את הקשר עם נאט"ו
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב צילום: Miriam Alster/FLASH90

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר אתמול (שני) כי מדינתו מפסיקה את משימתה עם נאט"ו. לדבריו, המהלך הוא תגובה לגירוש של שמונה פקידים רוסים שהיו בשליחות אצל הברית הצבאית בשבוע שעבר.

מטעם נאט"ו נמסר כי האנשים שגורשו הם למעשה "קציני מודיעין רוסים לא רשמיים". המשמעות של הגירושים הייתה שלמחצית מהצוות במוסקבה נאסר לעבוד במטה בריסל של נאט"ו.

"כתוצאה ממהלכים מכוונים של נאט"ו, אין לנו כמעט תנאים לעבודה דיפלומטית אלמנטרית, ובתגובה לפעולות נאט"ו אנו מפסיקים את עבודת משימתנו הקבועה עם נאט"ו, כולל תפקידו של הפקיד הצבאי הראשי", אמר שר החוץ.

לברוב, התלונן כי "נאט"ו לא מעוניינת בדיאלוג שוויוני ולא בשיתוף פעולה", ואמר כי הצוות של נאט"ו במוסקבה יסתיים ב-1 לנובמבר אם יהיה צורך בכך, לדבריו, נאט"ו יכול לתקשר עם רוסיה באמצעות השגרירות בבריסל, כך דיווחו סוכנויות ידיעות רוסיות.

שיתוף הפעולה המעשי בין רוסיה לנאט"ו הופסק בשנת 2014, בתגובה לסיפוח חצי האי קרים האוקראיני. אך שני הצדדים שמרו על ערוצי תקשורת פתוחים כדי להקל על תיאום צבאי ברמה גבוהה.

רוסיה נאט''ו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד