י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ברקע המתווה לתיירים מרוסיה

מנכ"ל משרד הבריאות: "לא ממליץ להתחסן בספוטניק 5"

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש על החיסון הרוסי לנגיף קורונה: "באופן אישי לא הייתי מתחסן בספוטניק 5 ואני לא ממליץ לאף אחד לעשות את זה"

מנכ"ל משרד הבריאות: "לא ממליץ להתחסן בספוטניק 5"
ספוטניק 5 צילום: wikipedia

מנכ"ל משרד הבריאות  פרופ' נחמן אש, דיבר הבוקר ברדיו 103 ואמר כי הוא לא סומך על החיסון הרוסי, ולא ממליץ לאף אחד להתחסן בו. "באופן אישי לא הייתי מתחסן בספוטניק 5 ואני לא ממליץ לאף אחד לעשות את זה"

אתמול דווחה סוכנות הידיעות רויטרס, כי הדרג המדיני פועל לאפשר לתיירים מרוסיה, המחוסנים בחיסון הרוסי ספוטניק 5, להיכנס לישראל, אף שהחיסון אינו מוכר על ידי ישראל, ארגון הבריאות העולמי או ה-FDA. מקורות ישראלים אמרו כי ההחלטה התקבלה בלחץ רוסי, לקראת הפגישה המתוכננת בין ראש הממשלה נפתלי בנט לנשיא רוסיה ולדימיר בפוטין ביום שישי הקרוב. כך דווח 'הארץ'. אך הבוקר אמר ‏מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש כי הוא לא ממליץ על כך: "באופן אישי לא הייתי מתחסן בספוטניק 5 ואני לא ממליץ לאף אחד לעשות את זה".

על פי המתווה המסתמן, תיירים שחוסנו בספוטניק 5 יידרשו לעבור עם נחיתתם בארץ בדיקת נוגדנים, ולא בדיקת PCR, ואם יתברר שמספר הנוגדנים בדמם מספק, הם יורשו להיכנס לשטח ישראל. אם כמות הנוגדנים של התיירים תהיה נמוכה מהרצוי, ייתכן כי יוצע להם לשהות בבידוד במלון על פני חזרה מיידית לארצם, כך על פי הדיווח ב'הארץ'.

מנגד ברוסיה קוראים לכולם להתחסן בחיסון תוצרת בית, ביולי השנה קרא רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר לכל יהודי המדינה להתחסן בחיסון ה'ספוטניק', הניתן חינם לכל אזרחי רוסיה. באיגרת שהופצה במאות הקהילות היהודיות, נכתב בין השאר: "למרבה הצער, מגפת הקורונה עלתה לאחרונה שוב ורבים נדבקו במשפחות רבות. ראשית, אני רוצה לאחל להם החלמה מהירה ואנו מתפללים עליהם ומקווים באמת שכולם יצליחו להתגבר על המחלה".

גם מדינת סן מרינו חיסנה את תושבי המדינה מהקטנות בעולם בחיסון הרוסי, סן מרינו שוכנת בתוך גבולות איטליה, עם כ-35,000 תושבים על גודל של 61 קילומטרים בלבד, וחיסנה את כולם עם החיסון הרוסי, ולטענת הרשויות החיסון הוכיח את יעילותו.

רוסיה ספוטניק 5 קורונה נחמן אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד