י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
במרצ זועמים

סאגת ישוב אביתר מאיימת להפיל את הממשלה

לא רגועים: למרות שעל פי סקר הקרקע התברר כי שטח הישוב עליו הוקם אביתר הן אדמות מדינה ולמרות ההבטחות למפונים כי ישובו לאחר הבדיקות, במרצ מתעקשים להפיל את הממשלה במידה ואכן כך יהיה 

סאגת ישוב אביתר מאיימת להפיל את הממשלה
יאיר גולן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מאז הקמת ממשלת בנט, בממשלה מתנהלים מול משבר הישוב אביתר, בין הצד הימני של המפה הפוליטית בימינה ותקווה חדשה לבין הצד השמאלי של רע"מ ומרצ, כולם בממשלה אחת. ובקואליציה הצרה נאלצים למצוא איזון שכעת מאיים לפרק את הממשלה.

בימים האחרונים חלה התקדמות בסאגת הישוב אביתר, אחרי שפונו מרצון והובטח להם להחזיר בהדרגה כמה משפחות ולהקים במקום ישיבה, ב'ידיעות' פורסם כי בתום בדיקת סקר נמצא כי 60 דונמים משטח המקום שייך לישראל ועל כן ניתן להקים שם ישוב חדש.

על פי פרסומים בשבועות האחרונים שר הביטחון בוחן הקמת ישוב במקום, אך בימים האחרונים הוא נתקל בהתנגדות עיקשת מצד נציגי מרצ, תחילה היה זה השר עיסוואי פריג׳ שהביע התנגדות עיקשת, וכעת יש מי שמאיים לפרק את הממשלה באם יבנה הישוב.

בראיון הבוקר (שלישי) ב'קול ברמה' התייחס נציג מרצ, יאיר גולן סגן שרת הכלכלה לאפשרות כי תוקם ישיבה בשטח ישוב אביתר, תוך שהוא מצהיר "לא יקום ולא יהיה", שנשאל האם מרצ יפרשו מהממשלה במקרה וכן תקום במקום ישיבה, הוא השיב: "בדיוק".

גם בהקלטות מתוך ישיבה סגורה של סיעת מרצ שנחשו אתמול ב ynet נשמעה יו"ר הסיעה חברת הכנסת מיכל רוזין אומרת "אני אומרת לכם שנושא אביתר מתקדם. אני הבנתי שיש התקדמות בין שקד לגנץ בנושא אביתר".

יאיר גולן מרצ אביתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד