י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מחווה לרשות הפלסטינית

הוחלט: ישראל מכירה במעמד התושבות של אלפי פלסטינים

ישראל מכירה במעמד התושבות של אלפי פלסטינים המתגוררים ביהודה ושומרון זה שנים | ההחלטה תאפשר להם מעתה ואילך לעבור במעברים, לנוע בין שטחי הרשות לחוץ לארץ, ולהגיש בקשה לאישור עבודה בישראל או לטיפול רפואי בישראל

הוחלט: ישראל מכירה במעמד התושבות של אלפי פלסטינים
מעבר פלסטינים בבית לחם צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

ישראל החליטה להכיר באלפי פלסטינים באופן שיאפשר להם מעתה ואילך לעבור במעברים, לנוע בין שטחי הרשות לחוץ לארץ, ולהגיש בקשה לאישור עבודה בישראל או לטיפול רפואי בישראל. צעד זה ננקט לראשונה זה עשור כמחווה לרשות הפלסטינית.

מסימני הממשלה שהוקמה בשיתוף עם רע"מ ומרצ, 2,800 פלסטינים מעזה שעברו להתגורר בגדה עוד קודם להשתלטות חמאס על הרצועה בשנת 2007, יקבלו הכרה. לאחר שתעודת הזהות לא שונתה כתובתם המקורית, והדבר הגביל בשל כך את תנועותיהם בגדה והימצאותם שם הייתה לא חוקית. כמו כן, מדובר עוד ב-1,200 פלסטינים המתגוררים גם הם בגדה, לרבות כאלה שנולדו בה, אך לא נרשמו כדין במרשם האוכלוסין הפלסטיני מסיבות שונות. הנ"ל היה בסכנת גירוש תמידית. כך מדווח גל ברגר ב'כאן חדשות'.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן הודיע על כך רשמית לרשות הפלסטינית. בהסכמי אוסלו נקבע כי בידי ישראל לאשר תושבות קבע לפלסטינים בגדה ובעזה וכי כל שינוי במרשם האוכלוסין הפלסטיני לרבות שינוי כתובת המגורים כרוך באישורה של ישראל.

האישור, שניתן בהנחיית שר הביטחון בני גנץ, מסדיר למעשה מצב קיים שבו אלפי פלסטינים המתגוררים בגדה, חיים שם כבר שנים ארוכות בלא אישור או ללא תיעוד (חסרי זהות), ועתה תונפק להם תעודת זהות פלסטינית או שכתובת המגורים בתעודת הזהות שלהם תשונה מעזה לגדה.

יצוין, כי אין מדובר בפלסטינים המתגוררים בחוץ לארץ שייכנסו עתה לגדה, כחלק מאיחוד משפחות, ולא מדובר בגידול של האוכלוסייה הפלסטינית ביהודה ושומרון אלא בהסדרת מעמדה של אוכלוסייה קיימת שכבר נמצאת בגדה שנים רבות.

בעבר ישראל כבר נתנה אישורים דומים לרשות הפלסטינית. ב-2011 אישרה ממשלת נתניהו כ-3,000 אישורים לפלסטינים חסרי מעמד בגדה וחסרי זהות, ובין השנים 2007 ל-2009 אישרה ממשלת אולמרט 35 אלף אישורים כאלה. בפלסטינים שזכו אז בהכרה במעמדם כתושבי יהודה ושומרון – גם כאלה שנמלטו מרצועת עזה לגדה בעת ההשתלטות של חמאס על הרצועה בקיץ 2007.

פלסטינים מעבר עבודה בני גנץ הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד