י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הלם בחסידות

המשגיח מירושלים התמוטט ונפטר באופן פתאומי

הלם בחסידות באיאן: בירושלים נפטר הגאון החסיד רבי פישל ערבליך זצ"ל מחשובי חסידי באיאן ומשגיח שנים רבות בישיבת 'נזר התורה'. הבוקר הוא התמוטט בביתו מדום לב פתאומי. היה בן 70 בפטירתו. 

המשגיח מירושלים התמוטט ונפטר באופן פתאומי
הגאון החסיד רבי פישל ערבליך זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מירושלים מגיעה הבשורה המעציבה על פטירתו של הגאון החסיד רבי יוסף יהושע ירוחם פישל ערבליך זצ"ל, מחשובי חסידי באיאן ומשגיח רוחני בישיבת 'נזר התורה' רבות בשנים, שהלך לעולמו לאחר דום לב פתאומי והוא בן 70 בפטירתו. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הבוקר התמוטט בביתו באופן פתאומי לאחר דום לב והוא פונה תוך כדי החייאה לבית החולים, אך למרבה הצער רבי פישל השיב את נשמתו ליוצרה למגינת לב בני המשפחה וחסידי באיאן שקיבלו בהלם את פטירתו.  

"ר' פישל" כך כונה, נולד בט"ז טבת תשי"א לאביו רבי ישראל ערבליך, ולאמו מרת דבורה ע"ה, בתו של הגאון רבי משה אדלר זצ"ל רב שכונת שיכון הרבנים בירושלים.

המנוח היה חסיד באיאן בכל רמ"ח אבריו היה קשור ודבוק בלו"נ באדמו"ר מבאיאן שליט"א. 

סדר יומו של ר' פישל היה עמוס בתורה וחסידות, בכל יום היה מגיע בשעת בוקר מוקדמת למקווה צאנז הסמוך לביתו, היה מתפלל בקלויז של חסידי באיאן בעזרת תורה והיה יושב ולומד בישיבת טשעבין בירושלים. 

פרק מרכזי בחייו היה היותו משגיח רוחני בישיבת 'נזר התורה' בירושלים, שם העמיד תלמידים רבים בדרך התורה והחסידות. 

אחד התלמידים שלמד אצל המנוח בישיבת 'נזר התורה' מספר ל'בחדרי חרדים' ר' פישל היה אהוב על כל התלמידים ודאג להם בכל מאודו, מסר שיחות חיזוק בישיבה, הקפיד תמיד שהבחורים יהיו חסדיש'ע בוחרים. 

בשנים האחרונות שימש כמשגיח רוחני בישיבת 'בית אשר' קרלין בשכונת רמות בירושלים. ובעבר גם שימש כראש ישיבה בישיבת קוזניץ בבני ברק.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות, חתנים וצאצאים. 

מסע הלוויה הערב בשעה 22:15 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חסידות באיאן הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד