ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מצמרר וקורע לב

מאות בהלוויית הפעוטה אלטע פיקסלר ע"ה; ארונה יוטס לישראל

מאות תושבי מנצ'סטר השתתפו בהלוויה קורעת לב של הילדה אלטע פיקלסר ע"ה, שנרצחה על ידי צוות רפואי בבית החולים. האבא מסר דברי הספד מצמררים. רב קהילת בעלזא ומספר נכבדי הקהילה נשאו גם הם דברי הספד. ארונה יגיע היום לישראל לקראת מסע הלוויה בירושלים

מאות בהלוויית הפעוטה אלטע פיקסלר ע"ה; ארונה יוטס לישראל
מסע הלוויה של הילדה אלטע פיקסלר ע"ה צילום: באדיבות המצלם

מאות תושבי בריטניה השתתפו אמש (שני) בהלוויה קורעת הלב של הילדה החרדית אלטע פיקסלר ע"ה, שנרצחה לאחר שבית המשפט בבריטניה קבע כי על הצוות הרפואי בבית החולים במנצ'סטר לנתק אותה ממכונות ההנשמה שהחזיקו אותה בחיים במהלך השנתיים וחצי האחרונות, מאז לידתה עם מום נדיר שפגע בתפקוד המוח שלה.

קרוב לחצות הלילה, יצא מסע הלוויה מבית המדרש של חסידי בעלזא במנצ'סטר, בה השתתפו מאות מתושבי העיר. האבא הרב אברהם פיקסלר, שעמד בחזית המאבק ופעל ללא הרף למען הצלת בתה, נשא דברי הספד מצמררים ומלאי אמונה. גם רב ודיין קהילת בעלזא במנצ'סטר הגאון רבי אהרן גרינפלד נשא דברי הספד, לצד שניים מחשובי הקהילה שמסרו גם הם דברי התעוררות במהלך הלוויה.

הבוקר הארון הגיע ללונדון הבירה, משם מתכוונים להטיסו לנמל התעופה, בדרך להלוויה בארץ הקודש.

מסתמן כי מסע הלוויה בירושלים ייצא בשעות הלילה, בדרך להר במנוחות, שם אלטע ע"ה תובא למנוחת עולמים.

כזכור, אתמול דיווחנו כי נותקו מכונות ההנשמה מגופת הילדה החרדית אלטע פיקסלר ע"ה, בת השנתיים וחצי, שהייתה מאושפזת בבית החולים בבריטניה מאז לידתה.

מניין יהודים התכנס בבית החולים טרם המתת הילדה על ידי צוות רפואי, וקרא קריאת שמע. בכך הסתיים מאבק משפטי וציבורי שניהלו הוריה במהלך התקופה האחרונה, בניסיון לעצור את רצח הילדה.

פיקסלר, פעוטה חרדית בת שנתיים וחצי, היא אזרחית בריטית, ישראלית ואמריקאית, שנולדה עם מום נדיר הפוגע בתפקוד המוח - ואושפזה מאז לידתה בבית החולים המלכותי לילדים במנצ'סטר (RMCH). 

לאחרונה קבע בית המשפט באנגליה, לאחר מאבק משפטי שניהלו ההורים כחצי שנה, כי בית החולים רשאי לנתק את הפעוטה ממכשירי ההנשמה, זאת בניגוד לעמדת הוריה המבקשים להאריך את הטיפול הרפואי בה, ולהעבירה לקבלת טיפול רפואי בישראל.
בצר להם פנו ההורים לבית המשפט העליון בממלכה, ואולם כאמור אף זה דחה את הערר, והותיר את ההחלטה המקורית על כנה.

השופט הלורד בייקר הביע בהחלטתו אמפטיה למשפחתה של הילדה, ואף חרטה על חוסר היכולת לשנות את פסק הדין. הוא כן הכיר בה כיהודייה לצורך הדיון המשפטי, מה שמעורר תקווה בקרב ההורים לעלות שלב בערר – לערכאה הסופית והעליונה ביותר בבריטניה, המקבילה לבג"ץ הישראלי, בטענה שמדובר ברצח על פי אמונתה של הילדה.
 
"אני יודע שהוריה המסורים של אלטע יהיו במצוקה עמוקה בגלל תוצאות הערעור הזה", כתב הלורד בייקר, "לכל הורה וסבא, ולכל אדם מכל קהילה תהיה אהדה עמוקה כלפיהם וכלפי אחיה האוהבים של אלטע".

השופט, כתב גם כי התמיכה החזקה שהמשפחה שואבת מאמונתה ומקהילתה, יהווה מקור של נחמה עבורה. "אני מבין מדוע הם המשיכו לערעור, ומביע חרטה על כך שאני לא יכול לעשות יותר כדי לעזור להם".

 

אלטע פיקסלר הלוויה מנצ'סטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד