כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

פרשת המנגל • תלונה במשטרה נגד 'מאקו': "הסתה לשפיכות דמים"

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' • יעקב ליבי, פעיל חרדי, הגיש תלונה במשטרה נגד עורכי דף הפייסבוק של 'מאקו' ונגד גולשים שהגיבו בדברי הסתה חמורים נגד הציבור החרדי • "הסתה כזו יכולה להוביל לשפיכות דמים" • 'מאקו': "אנו דוגלים במתן ביטוי למגוון הדעות"

יעקב ליבי בתחנת המשטרה. צילום: יעקב לדרמן
יעקב ליבי בתחנת המשטרה. צילום: יעקב לדרמן

לנוכח ההסתה החריפה שהשתוללה ביומיים האחרונים ברשתות החברתיות נגד הציבור החרדי, בעקבות הפרסום אודות בחורי ישיבה שעשו על האש ביום השואה, הגיש היום (ד), יעקב ליבי, פעיל חברתי ומייסד 'היוזמה החרדית', תלונה במשטרה נגד גולשים ישראלים שהסיתו לרצח חרדים, ותלונה נגד אתר 'מאקו' - שהוביל את השיח בנושא בפייסבוק.

ליבי הגיש את התלונה לאחר שעורכי דף הפייסבוק של אתר 'מאקו' פרסמו את התמונה בה נראו חרדים עושים מנגל בערב יום השואה בגן סאקר בירושלים. "האם צריך להעניש את החרדים שעשו מנגל ביום השואה?" כתבו עורכי הדף, וגרמו לגולשים להגיב בהמוניהם נגד הציבור החרדי, בהכללות וביטויים מזעזעים.

"אוכלי חינם, מיעוט ששולט במדינה, הייתי שם להם את המנגל על הראש, למזלם התנורים כבר לא עובדים באושוויץ, צריך לשפד אותם כלבים, להכניס לחדר גזים זבלים", היו חלק מהתגובות והביטויים החמורים שנכתבו על ידי הגולשים.

עוד בנושא:
פרשת המנגל: הסתה משתוללת ברשת • "להכניס לחדר גזים החרדים הזבלים"

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר ליבי: "הסתה כזו יכולה להוביל לשפיכות דמים. לא יכולה להיות מציאות בה אנשים יקראו לרצח חרדים בצאת יום השואה ואנחנו כאזרחים במדינה לא נעשה את הקצת שבידנו כדי למנוע זאת".

הוא מסיים: "אם ברצונה של משטרת ישראל שלא לטפל בתלונה זו ולחכות עד שיקרה אסון, זו כבר יהיה אחריותה".

מ-mako נמסר בתגובה: "הדיון שהתעורר עסק בנושא רגיש ושנוי במחלוקת. בעקבות התגובות הרבות לה זכה, עלה טור אישי של העיתונאי החרדי ישראל כהן ב-mako.

"mako דוגל במתן ביטוי למגוון קשת הדעות וקיום דיון רחב בנושאים שונים. אנו מתנגדים בכל תוקף לכל גילויי הסתה או אלימות ברשת, ועושים כל שביכולתנו להסיר ביטויי אלימות קיצוניים".
תלונה הסתה משרה יעקב לבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד