י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
טיפים לעסק

אתר הבית: כך תקימו פלטפורמה דיגיטלית משלכם

הדרך להקים אתר משלכם מלאה כוונות טובות. אל תדלגו על אף שלב, ראו הוזהרתם! • חני באחג'-גונן, מעצבת אתרים מבית C סטודיו, מגישה טיפים מקצועיים ממי שכבר היה שם לפניכם • לטיפים נוספים, הצטרפו לועידת ביזנסט שתתקיים בקרוב ממש

אתר הבית: כך תקימו פלטפורמה דיגיטלית משלכם
הקמת אתר צילום: unsplash

אוקיי, החלטתם סוף סוף להקים אתר משלכם, אתם על המפה! הדיגיטלית, כמובן. זו שכל לקוח פוטנציאלי מחזיק היום בכיס. וזה לא משנה אם יצאתם לדרך עצמאית ופתחתם את העסק שלכם לפני חצי שנה או חמש שנים. רבותיי, אנחנו בשלהי 2021 בואכה 2022. עוד לפני שסיימתם לאיית לליד התורן את שם העסק שלכם, הוא כבר מגגל עליכם ניסים ונפלאות.

בקיצור, אתר על הפרק. מה עושים? איך מתחילים? איך מגבשים רעיון למשהו ממשי שמרצד מולכם על המסך ומזמין כל אחד ואחת לקנות דווקא מכם? האמת היא שהכי כדאי לגשת למקצוענים שיעשו את העבודה הקשה בשבילכם, והכי טוב שיש. אבל כדאי שתדעו גם מה לדרוש ולבקש.

שניה, אל תאבדו לי. בואו נכין רשימה. מה חשוב לזכור בתהליך הקמת אתר לבעל עסק? הנה עשרת הכותרים שאין לסטות מהם ימין ושמאל. אל דאגה, נפרק אותם יחד אחד אחרי השני, ממש עכשיו. יאללה, אנחנו מתחילים?

אפיון וחווית משתמש

האתר הוא כרטיס הביקור הדיגיטלי של העסק שלכם. אל תזלזלו בו. הוא מייצג אתכם לכל דבר ועניין גם אם לא החתמתם אותו על ייפוי כוח. ככה זה. ולכן אתם צריכים לחשוב על התאמה מירבית שלו למובייל ולשאר הפלטפורמות.

שבו עם עצמכם והגדירו, אחת ולתמיד, מהי האסטרטגיה של העסק, מהן המטרות שהצבתם לעצמכם כשפתחתם אותו, ומהו למעשה סוג המוצרים או השירותים אותם הינכם מציעים ללקוחות ולשוק.

ככל שתקפידו על תהליך אפיון האתר לפני שתבנו אותו, ותבצעו זאת בצורה נכונה יותר, כך יש סיכוי שהאתר שלכם יהיה בנוי טוב יותר.

מיתוג

החלטתם כיצד אתם מעוניינים שהאתר שלכם ייראה? יופי טופי! כעת עליכם לבחור מיתוג מתאים. לכל עסק יש שפה משלו ומיתוג רלוונטי. אינו דומה אתר של עורכי דין, למשל, לאתר ספרי ילדים. המיתוג כולל בחירת קונספט אליו ניצמד בכל עמודי האתר, והוא יבוא לידי ביטוי בעיצוב, בתכנים ובכל השפה הממסגרת.

שרת אחסון

כן, זה נשמע טכני ומשעמם וזה באמת ככה. אבל אין ברירה. זה נושא סופר חשוב. וננסה להסביר לכם אותו בלי שתפהקו באמצע.

בכל שירות שאתם צורכים באינטרנט (gmail, youtube, whatsapp ועוד) אתם בעצם מקבלים מידע מהאינטרנט למכשיר שלכם. הייתם מאמינים? הררי המידע שאתם מוצפים בו מדי יום, לא מרחפים באוויר כמו אסטרונאוטים מחוץ לכדור הארץ אלא שמורים אי שם בבונקר סודי ומאובטח. ויש לו שם, למקום הזה. הוא נקרא בשפה מקצועית שרת (server).

והנה הגענו לשרת המחץ: גם את האתר הדנדש שלכם אתם חייבים לאחסן בשרת.

איך בוחרים את השרת הנחשק? יש לא מעט חברות אחסון המציעות שרתים באינטרנט וההיצע הוא גדול. אל תתבלבלו ממבצעים ומהנחות סוף עונה. שימו לב! הפרמטרים בבחירת שרת אחסון הם, בין היתר, אמינות החברה, מיקום גיאוגרפי, מהירות תגובה, רמת אבטחה עלויות ועוד.

נשמע מורכב? צודקים. בעלי עסק חכמים מוותרים על העיסוק המלבב בשלב זה ומשאירים אותו למקצוענים המומחים בתחום. כן, יש משוגעים.

דומיין

זו לא חברת הייטק רוסית. זה השם של האתר. למשל www.google.com הוא הדומיין, כלומר, השם של האתר "גוגל". וגם לאתר החביב שלכם יהיה דומיין. חייבים לרשום אותו. אז נכון, לא תקבלו את רוח הקודש שזוכים בה בבחירת השמות לצאצאים, אבל בכל זאת, נסו לבחור בשם קליט ולא מסורבל לאיות או להיגוי, ובבקשה, שיהיה גם קשור לעסק.

מחקר מילות מפתח

אמרנו כבר שלכל עסק שפה משלו. וגם למוצר או לשירות שאתם מוכרים, יש כמה מילות מפתח שהלקוחות ואתם משתמשים בהן בעיקר. ובכן, ערכו רשימה של המילים הללו ושלבו אותן בתוך האתר. הלקוח ימצא את עצמו ואת מבוקשו בקלות, ויהיה קליק בינו לבין האתר שלכם. זה מה שרציתם, לא?

כתיבת תוכן

חוץ מתמונות של העסק, האתר מורכב ממילים החל מדף הבית, כותרת ראשית, עובר בדף אודות המספר על הרציונל של העסק, היזמים ומאחורי הקלעים, ממשיך בדפי תוכן, בלוג, המלצות, וכלה בהזמנה ליצירת קשר. כל המילים הללו חייבות להיות מדויקות, מקצועיות, ומושכות את הצופה להמשיך לגלוש ולקרוא הלאה. על התוכן להיות חדשני ומתאים לוויב של העסק. בקיצור, לעשות את העבודה.

עיצוב

הדובדבן שבקצפת! מדובר כאן בנראות של האתר. העיצוב חייב להתאים באופן מהודק  לקונספט של המותג, לדבר ישירות לקהל היעד ולהניע אותו לפעולה.

החל מבחירת הפונטים שיופיעו באתר, שפת הצבעים שתבחרו, התמונות, האיורים וההנפשות שילוו את התוכן בכל עמוד. כל מימד הוא תורה שלמה ועיצוב היא צריכה. ובעיקר, לתאום את אופי העסק והאישיות שלו.

בנייה

החלק הטכני, הסודי והמשעמם אך קריטי של 'מאחורי הקלעים' של האתר שלכם, ממש כמו המלט והאבנים בבסיס כל בנין.

SEO

אז השקעתם המון באתר שלכם, זמן יקר, כסף ומשאבים. אבל עכשיו צריך לדאוג שאנשים יגלו אותו, יקפצו פנימה ויגלשו בנעימים. איך עושים את זה? מקדמים אותו בגוגל. דואגים לשלב מילים מתאימות, כך שבכל פעם שמישהו יחפש מושג הקשור במישרין או בעקיפין לעסק שלכם, האתר שלכם יבצע קפיצה אקרובטית מרשימה לראש העמוד וישכנע אותו להקיש על דלתו.

תחזוקה

ישתבח שמו לעד, יש אתר! הוא בנוי לתלפיות. הוא מעוצב. הוא מקודם. הוא שנון ואחלה. רגעעעע, אל תלכו לשום מקום! מה עם תחזוקה? אתם רוצים שהוא יעלה אבק וחלודה? נכון. ברור שלא. אז שימו לב להעלות פוסטים חדשים אחת לתקופה, לחדש ולרענן את התוכן הקיים, לטפל בבעיות טכניות ולטפח אותו כמו גינה שלא בשנת שמיטה. בהצלחה!

רוצים לגלות סודות נוספים על קידום העסק שלכם? הצטרפו עכשיו לועידת ביזנסט המדוברת>>

למידע מקצועי נוסף לקראת בניית אתר העסק שלכם פנו כעת לסטודיו

 טלפון / ווטסאפ: 0548442676    מייל: [email protected]    אתר: c-studio.co.il

בניית אתרים ביזנסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד