י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המאבק בקורונה

בדיקת נוגדנים, מסיכות, והתסמונת: התשובות של אלרעי-פרייס

ד"ר שרון אלרעי פרייס עונה בריאיון על השאלות שמעסיקות את הציבור הישראלי: האם נוכל לקבל חיסון אחר? האם לפני החיסון נוכל לבדוק אם אנחנו זקוקים לו? והדאגה של ההורים מהתסמונת המסוכנת שהתגלתה אצל יותר מ-120 ילדים בארץ

בדיקת נוגדנים, מסיכות, והתסמונת: התשובות של אלרעי-פרייס
'מחנה יהודה' בשגרת קורונה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בעקבות השאלות הרבות שמעסיקות את הציבור בישראל בשלל הנושאים הנוגעים לנגיף הקורונה, הגיעה ראש שירותי בריאות הציבור הד"ר שרון אלרעי פרייס לאולפן גלי צה"ל והשיבה לשאלות הציבור.

על השאלה האם אלו שסבלו מתופעות לוואי קשות מהחיסון בפעמים הקודמות, יוכלו לקבל חיסון בטכנולוגיה שונה, השיבה פרייס: "כבר מיום חמישי השבוע, אפשר יהיה לקבל חיסונים של חסרת אסטרהזניקה, המיועדים למנועי חיסון".

‏לשאלה, מדוע לא מאפשרים לעשות בדיקת נוגדנים, שעל פיה יבדקו האם יש לאדם מספיק נוגדנים בגוף כדי להיות מוגן, או שהוא צריך צריך לקבל חיסון שלישי, הסבירה, כי "אנחנו עדיין לא יודעים מה רף הנוגדנים שמגן מפני מחלה קשה, זה בבדיקה. גם אנשים ברמת נוגדנים חיובית חלו קשה ואפילו נפטרו".

לגבי השאלה שמטרידה הורים רבים: כמה תסמונת 'פימס' בילדים שחלו בקורונה באמת נדירה ומסוכנת? אמרה פרייס, "זה בהחלט מדאיג ומסוכן. 70% מהנדבקים זקוקים לטיפול נמרץ, אך ברוב המצבים בהם מגלים את המחלה מוקדם אפשר לצאת מזה טוב. בחודש האחרון היו 60 מקרים - עלייה משמעותית".

לשאלה האם הירידה בתחלואה תגרום לביטול השימוש במסכה? ענתה פרייס, כי דיי מהר נוכל להוריד את המסכות בחוץ גם בהתקהלויות של יותר מ-100 אנשים. אך לעומת זאת, "הפעם נחכה עוד קצת זמן לפני שאנחנו מורידים את המסכות בחללים סגורים"

שרון אלרעי פרייס קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד