י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בלעה את הקורונה

הנערה המיוחדת התלוננה על כאבים: זה מה שמצאו בביה"ח

נערה בעלת צרכים מיוחדים בת 14 מאזור נהריה, התלוננה על כאבים בבליעה ובגרון, נבדקה בבדיקת רנטגן בבית החולים, שם מצאו לה בתוך קנה הוושט את פקק הקורונה | הסיפור המלא

הנערה המיוחדת התלוננה על כאבים: זה מה שמצאו בביה"ח
הפקק בקנה הוושת של הנערה צילום: המרכז הרפואי לגליל בנהריה

זה סיפור על קורונה, אבל לשם שינוי, לא מדובר הפעם בנגיף עצמו. אל המרכז הרפואי לגליל בנהריה הגיעה בימים האחרונים, נערה בת 14 בעלת צרכים מיוחדים, בשל קושי שחשה בבליעה, וכאבים עזים בגרון, שבעקבותיהם כמעט ולא אכלה דבר במשך כמה ימים רצופים.

הנערה בעלת הצרכים המיוחדים שמתקשה לדבר, השאירה את הוריה חסרי אונים על שאירע, מעט לכך שמשהו מכאיב לה בגרון. כשהגיעה לבית החולים ביצעו לה צילום רנטגן, בו התגלה גוף זר בוושט. היא נכנסה לניתוח במהלכו הוצא לה מצינור הוושט פקק שלם של בירה 'קורונה', לאחר מכן אושפזה הנערה להשגחה למשך יממה ושוחררה במצב טוב.

ד"ר מעיין גרובר והפקק

ד"ר מעיין גרובר מנהל יחידת אף אוזן גרון בבית החולים בו טופלה, קרא במסר חשוב להורים: "יש להימנע מהשארת חפצים ליד תינוקות וילדים, אותם הם עלולים לשאוף או לבלוע, קל וחומר כאשר מדובר בילדים עם צרכים מיוחדים".

בנוסף העיד, כי בתקופת הקורונה "אנו מבחינים בעלייה במספר התינוקות והילדים שמגיעים אלינו עם בליעה או שאיפה של גופים זרים, ואנו מייחסים זאת לכך שבעידן הקורונה ילדים רבים נמצאים במשך זמן רב בביתם, הן בשל בידוד, סגר או סיבות אחרות, מה שמגדיל את הסיכוי והסיכון להיחשף לתאונות ביתיות. לכן, במיוחד בתקופה זו, על ההורים להשגיח על ילדיהם בשבע עיניים".

המרכז הרפואי לגליל נהריה בירה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד