י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

כפיה חילונית: סולקה ממקום עבודתה בשל אמירת תהילים

בלעדי: יסמין אדרי, צעירה דתית העובדת בניקיון, חפצה לומר תהילים בזמן הצפירה • בחברת 'אירונאוטיקס' לא אהבו את הליכתה בזמן זה, וסיימו את עבודתה במקום

עומדים בצפירה. צילום: פלאש 90
עומדים בצפירה. צילום: פלאש 90

יסמין אדרי, עובדת ניקיון בחברת 'אירונאוטיקס', מטעם חברת הקבלן 'צוות 3', לא תיארה לעצמה שאמירת תהילים בזמן הצפירה תעלה לה במקום עבודתה.

אדרי, בת 25, גדלה בבית דתי מסורתי. ביום שני, יום השואה, היא עשתה את דרכה מביתה שבאשדוד אל מקום עבודתה ביבנה. באותו בוקר, בשעה 10, נשמעה למשך דקה צפירה בכל רחבי הארץ.

"בהתחלה לא שמעתי את הצפירה", מספרת יסמין ל'בחדרי חרדים'. "הייתי באמצע הליכה בתוך המשרדים. ואחרי כמה שניות כשכבר שמעתי את הצפירה - הייתי בדרכי לחדר השני כדי לקחת ספר תהילים שאוכל לומר כמה פרקים לעילוי נשמתם של הנספים".

בדרכה לחדר השני פנתה אליה מנהלת המשרד ושאלה: "למה את לא עומדת?"

אדרי השיבה לה תוך כדי הליכה לתוך החדר כי היא "אומרת תהילים ואיננה מחויבת לעמוד בצפירה".

מיד אחרי 10 דקות היא קיבלה טלפון מקבלן העבודה של חברת 'צוות 3' בה נמסר לה לסיים את יום העבודה. "אמרו לי שאני יועבר למקום אחר כי החברה לא רוצה להעסיק אותי יותר", היא מספרת.

ביום שאחרי היא שובצה במקום עבודה אחר, "אני לא מבינה איך אדם יכול לכפות עליי את דעתו. מבחינתי לומר פרק תהילים הוא מעשה הרבה יותר ערכי ומשמעותי מאשר לעמוד ולהתמהמה במשך דקה".

למרות שהיא אינה חרדית היא אומרת, "במדינה שלנו נטפלים למגזר החרדי בכל פיפס, וכשמישהו מנסה לכפות את דעתו על עובדת קבלן למרות שהיא לא עשתה דבר רע, הוא מקבל את הגיבוי והתמיכה המלאה".

תגובת חברת 'אירונאוטיקס' לא נמסרה עד כה, במחלקת השיווק טרקו את הטלפון למשמע השאלה.

מ'צוות 3' נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "בשל דרישת הלקוח, לה מספקת החברה שרותי נקיון, הועברה העובדת למקום עבודה חלופי באותו מיקום ובאותם תנאי העסקה. למען הסר ספק, העובדת לא פוטרה מעבודתה והיא ממשיכה לעבוד בחברה".
צפירה פיטורין עובדת כח אדם תהלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד