כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

כתב אישום נגד תושב טייבה שהצטרף למורדים בסוריה

כתב אישום הוגש נגד תושב טייבה שיצא לסוריה להצטרף לארגוני הג'יהאד של המורדים • בחקירתו הודה: ביקשו ממני לבצע פיגוע נגד ישראל, אך סירבתי

הרמטכל צופה על הגזרה הסורית. צילום: דובר צה"ל
הרמטכל צופה על הגזרה הסורית. צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום: לפני כשלושה שבועות, במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית של מחוז מרכז במשטרת ישראל, נעצר חכמת עת'מאן חסין מצארוה, תושב טייבה בן 29, שיצא לסוריה כדי להילחם לצדם של המורדים.

מחקירתו בשירות הביטחון הכללי עולה, כי מצארוה יצא לסוריה במטרה להצטרף שם לגורמי 'הג'יהאד העולמי' הפועלים כנגד הצבא הסורי, וכן כדי לנסות ולאתר את אחיו, חסין, שיצא לסוריה לפני מספר חודשים למטרה דומה.

בסוריה עבר מצארוה אימונים צבאיים במחנה של כוחות המורדים, שהוא אף לקח חלק בהקמתו, כולל אימונים בנשק. בין השאר, הוצע לו לבצע פיגוע התאבדות כנגד כוחות המשטר של אסד, אך לדבריו, הוא סירב לכך.

בחקירתו עלה עוד, כי הוא תוחקר ונשאל שאלות רבות על ישראל ועל צה"ל, לרבות סוגי כלי הנשק בהם נעשה שימוש בצה"ל, וכן שאלות לגבי הכור בדימונה. לטענתו, הוא התבקש לבצע פיגוע בישראל, אך גם לבקשה זו סירב.

בשירות הביטחון הכללי רואים ביציאת ערבים ישראלים לסוריה תופעה מסוכנת ביותר. זאת, נוכח הימצאותם בזירה הסורית של פעילים וגורמים עוינים למדינת ישראל ולביטחונה, בדגש על פעילים של 'הג'יהאד העולמי'. ערבים ישראלים היוצאים לסוריה נחשפים לאידיאולוגיה אנטי ישראלית קיצונית, וקיים חשש כי הם ינוצלו בידי גורמי טרור בזירה זו, הן כמקור מידע על יעדים בארץ, והן לביצוע פעילות צבאית נגד מדינת ישראל.

היום (ד) הוגש על ידי פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי בלוד, כתב אישום חמור כנגד מצארוה, בחשד למעורבות בעבירות של מגע עם סוכן חוץ, אימונים צבאיים ויציאה שלא כדין לחו"ל.
מורדים סוריה ערבי ריגול פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד