י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תעלומת מגידי השיעורים

מתקפת סייבר משתקת מיליוני לומדי תורה בארץ ובעולם

מתקפת סייבר על אתר 'קול הלשון', המכיל רבבות שיעורי תורה בשלל נושאים ועניינים, משתקת את המערכת ואת מיליוני הצופים והמאזינים כבר מספר ימים. ההנהלה פועלת לגלות את נסיבות הפריצה ואת זהות ההאקרים ולהחזיר את המערכת למסלולה • תורה מה תהא עליה

מתקפת סייבר משתקת מיליוני לומדי תורה בארץ ובעולם
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עולם התורה עוקב בדאגה אחרי ההתפתחויות במערכת הפצת התורה הגדולה בעולם - 'קול הלשון', הסובלת משיתוק מוחלט במהלך הימים האחרונים, מתחילת השבוע הנוכחי.

מערכת 'קול הלשון' - המספקת מדי יום מספר עצום של שיעורי תורה המועברים למיליוני לומדי תורה בכל רחבי היבשת - הצהירה כי "עקב תקלה לא צפויה, בימים הקרובים האתר לא עומד להתעדכן".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר במתקפת סייבר, שהביאה את מנהלי המערכת להחליט על השבתת המערכת עד לבירור נסיבות התקיפה, ואת זהות התוקפים.

השבתת המערכת נועדה למנוע נזקים ארוכי טווח על אינספור התכנים שהועלו במהלך השנים. כעת פועלים להחזיר את המערכת למסלולה התקין.

מרביצי תורה ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' מספרים כי מדי יום מעלים את שיעורי התורה למערכת, אבל בימים האחרונים הופתעו לגלות כי המערכת לא מתעדכנת וכי לא ניתן להאזין לשיעורים חדשים.

מקורבים לגדולי המשפיעים - המשדרים את השיעורים הפופולריים, שזוכים לעשרות אלפי האזנות מדי יום - עודכנו כבר בתחילת השבוע כי נוצרה תקלה לא צפויה, אך התבקשו לשדר את השיעורים כרגיל. "החומר החדש בשידור חי עובד בטלפון וידאו, רק לא נשמר ולא עולה", מסביר ל'בחדרי חרדים' אחד המקורבים לאחר מגדולי מגידי השיעור.

יצוין כי נכון לשנת תשפ"א היו באתר ארגון 'קול הלשון' מעל שלושה מיליון שיעורי אודיו, ולמאות אלפי שיעורי וידאו הניתנים על ידי מגוון גדול של רבנים, ומיועדים לגברים, נשים וילדים.

מדובר במערכת תוכן פופולרית בכל רחבי תבל, כאשר השיעורים נאמרים ב-18 שפות כדי להפיץ את בשורת היהדות בכל חלקי העולם.

מתקפת סייבר קול הלשון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד