י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

דרישה: להסיר את סמינר מנדלסון מרשימת ההקצאות

פרסום ראשון • סאגת סמינר מנדלסון נמשכת: חבר מועצה פנה בדרישה לבטל כל הקצאת קרקע עבור הסמינר • במקום זאת יינתן השטח "למוסדות הנשמעים להוראות אגף החינוך"

בנות סמינר. צילום: ארכיון
בנות סמינר. צילום: ארכיון

פרסום ראשון: אחרי שוועדת הכספים בעיריית ירושלים חסמה תקציב בסך 10 מיליון שקל עבור הקמת מבנה לסמינר 'מנדלסון' במתחם תמיר, בטענה שהמוסד מסרב לקבל לשורותיו בנות ממוצא ספרדי. חבר המועצה שהעלה את הנושא לסדר היום, אשר מישאלי, דורש גם לשלול מהסמינר כל אפשרות להקצאה עתידית.

בימים האחרונים ניסה מישאלי להגיע לפשרה עם מנהל הסמינר במסגרתה הוא יקבל 2 מתוך 4 התלמידות שיושבות מאז תחילת שנת הלימודים בבתיהן. "את שתי התלמידות האחרות ננסה להכניס בסמינר אחר", הציע. גם פשרה זו לא התקבלה ברצון אצל מנהל המוסד.

בעקבות כך, פנה חבר המועצה מש"ס לקובי סדן, מנהל מחלקת נכסים בעירייה, בדרישה לשלול את ההקצאה העתידית של המבנה בגודל של 8 דונם במתחם תמיר עבור הסמינר. בתחילת המכתב הוא מזכיר לסדן את חסימת התקציב, ומסביר: "גם צעד דרסטי ותקדימי זה לא שכנע את מנהל הסמינר לקבל את הבנות, והוא ממשיך בעקשנות בלתי מוסברת ורציונלית בסירובו, למרות פניות של אישי ציבור, רבנים וסגני ראש העיר".

במכתבו מבקש מישאלי מראש מחלקת הנכסים העירונית, "להוציא לאלתר את המוסד מרשימת ההמתנה לשטח המיועד לו במתחם תמיר, ומרשימת הזכאים בכלל". הוא הוסיף כי בקשתו "כוללת הכנה לפרוגראמה אשר מתוכננת במקום מטעם הרשות העירונית".

את השטח, אומר מישאלי, ניתן להקצות עבור מוסדות "אשר נשמעים להוראות אגף חינוך וחינוך חרדי". הוא גם טוען כי בשטח המיועד לכאורה לסמינר מנדלסון ניתנת האפשרות "לשכן חמישה מוסדות אשר נמצאים במבנים שכורים ובמנ"דים עלובים".
סמינר מבנה הקצאות רשימה מנדלסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד