י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יביא את הגל החמישי?

דאגה במערכת הבריאות: וריאנט חדש התגלה בישראל

וריאנט חדש התגלה לראשונה בישראל בילד בן 12 ששב ממולדובה. במערכת הבריאות מנסים בשעות אלו ללמוד עליו, אם הוא אלים וקטלני יותר והאם החיסון עמיד בפניו

דאגה במערכת הבריאות: וריאנט חדש התגלה בישראל
נגיף הקורונה צילום: Unsplash

וריאנט חדש, בשם - AY.4.2 - "תת" זן הדלתא שאודותיו דובר לאחרונה כמי שמשוטט במדינות אירופה השונות, הגיע ככל הנראה גם לישראל. במערכת הבריאות עוקבים אחריו בדאגה.

ממונה הקורונה הפרופ' סלמן זרקא עדכן את אנשי המעבדות בישראל על התחלואה בבריטניה בתת הזן, על כך שבניגוד לתתי זנים אחרים שצצו ונעלמו, תת הזן הנוכחי מתפשט למדינות נוספות, אך הבלתי נמנע קרה ונפל דבר בישראל.

היום (שלישי), מדווח ב'כאן 11' על מקרה ראשון של תת זן הדלתא AY4.2 שהתגלה בארץ - בילד מתחת לגיל 12, שככל הנראה הגיע ממולדובה. הילד התגלה כחיובי לקורונה, ובוצע לו ריצוף גנטי בהתאם לנהלים - שם התגלה אצלו תת הזן החדש.

בעקבות כך, ראשי מערכת הבריאות מכונסים לדיון בנושא תת הזן, במשמעויות של כניסתו לארץ, ועל הידוע עליו בעולם.

נכון להיום אין מידע אם הוא מידבק יותר או אלים יותר - כך לפחות גם הבריטים מדווחים. גורמי הבריאות טרודים בעצם התבססותו והתפשטותו, בשאלת דחיקת זן הדלתא המקורי וכמובן - אם החיסון יעיל מולו כפי שהוא יעיל מול זן הדלתא.

יצוין, כי כבר לפני חודשיים התקיים דיון בוועדת החוקה בנושא ההגבלות על נתב"ג, בעקבות חוות דעת מומחים לגבי וריאנטים חדשים שעשויים להגיע לישראל, אך נראה כי דבר לא נעשה מצד הממשלה שמדיניותה היא שגרת כלכלה פתוחה.

זן חדש דלתא קורונה וריאנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד