ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מפולגים מאי פעם

סקר: האם הציבור מסכים עם דבריו של לפיד

יממה אחרי הטקס הסוער לזכרו של רבין בכנסת, סקר חדש בדק האם גם בחלוף 26 שנים מאז רצח ראש הממשלה העם מרגיש שייך ליום הזה והאם העם מאוחד או מפולג יותר מאז

סקר: האם הציבור מסכים עם דבריו של לפיד
נרות לזכרו של רבין בת"א צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בין העצרת הממלכתית הסוערת שהתקיימה אתמול (שני) בכנסת לזכרו של יצחק רבין ז"ל, לזו שתיערך בכיכר בתחילת נובמבר - מכון הסקרים 'דיירקט פולס' ערך סקר בקרב הישראלים, עד כמה הם מרגישים שייכות ליום הזה, 26 שנים אחרי הרצח.

31% ענו כי הם לא מרגישים שייכים לעצרת הזיכרון ליצחק רבין ו-21% ענו כי הם מרגישים "לא כל כך שייכים". לעומת זאת, 29% ענו כי הם מרגישים "מאוד שייכים" ו-18% ענו כי הם מרגישים "שייכים".

על השאלה "האם אנחנו מפולגים יותר או פחות מבעבר?" - ענו 59% "העם היום יותר מפולג ומחולק", 26% ענו "המצב אותו דבר" ו-13% ענו "העם היום יותר מאוחד מבעבר".

הנסקרים נשאלו גם "מי המפלגה שהכי קרובה כיום לייצג את מורשת רבין?" - 37% ענו "אף אחת מהן", 26% ענו "העבודה", 20% ענו "כחול לבן", 12% ענו "מרצ", 4% ענו "מפלגה אחרת" ואחוז בודד ענו "תקווה חדשה" ו"ישראל ביתנו".

נושא נוסף שעלה בסקר הוא דעת הקהל הישראלי על האמירות של שר החוץ יאיר לפיד בנאומו אתמול בטקס האזכרה הממלכתי בכנסת לזכרו של יצחק רבין. 41% ענו כי הם מסכימים או מסכימים מאוד עם דבריו, לעומת 57% שענו כי הם לא מסכימים או כלל לא מסכימים עם דבריו.

כזכור, לפיד עורר מהומה בטקס הממלכתי לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין, שטען כי צאצאיו האידאולגים של רוצח ראש הממשלה מכהנים היום בכנסת, וכי אילולא היו מקימים ממשלה אלה היו מכהנים כשרים.

"צאצאיו האידיאולוגיים של יגאל עמיר יושבים היום בכנסת ישראל", אמר השר לפיד.

"צאצאיו האידיאולוגיים של יגאל עמיר מקבלים לגיטימציה, אורחים רצויים בכל האולפנים. אילולא חוללנו את הנס של ממשלת השינוי, הם היו עכשיו שרים בממשלה".

לפיד טען בנאומו כי לא הימין רצח את ראש הממשלה לשעבר רבין אלא האנטי-דמוקרטיים. הוא השווה את המצב הפוליטי כיום למה שהיה לפני 26 שנים: "על זה היו הבחירות. זוהי החלוקה. לא שמאל וימין - אלה שמאמינים בדמוקרטיה מול אלה שנמאס להם מהדמוקרטיה. אלה שרוצים לאחד את העם, מול אלה שרוצים לפרק אותו".

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 527 משיבים בוגרים (18+) מכלל האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.3%+- בהסתברות של 95%.

יצחק רבין טקס אזכרה מכון הסקרים דיירקט פולס סקר דעת קהל יאיר לפיד יגאל עמיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד