י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ועדת השרים תידרש להכריע

חריג: כתבי ידו של הרמטכ"ל שממתינים לאישור

הרמטכ"ל ה-22 של ישראל, אביב כוכבי בצעד מפתיע וחריג, מבקש לפרסם אוגדן שיופץ לחיילי צה"ל | בינתיים, נאלץ הרמטכ"ל לשלוח את כתבי היד לוועדת השרים כדי שהללו יאשרו את פרסומם בעודו מכהן בתפקיד

חריג: כתבי ידו של הרמטכ"ל שממתינים לאישור
הרמטכ"ל אביב כוכבי צילום: Miriam Alster/FLASH90

בימים האחרונים הגיש ראש המטה הכללי של צה"ל, רב אלוף אביב כוכבי באופן חריג לאישור ועדת השרים - אוגדן כתבי יד שכתב תוך כדי שנות כהונתו בתפקיד.

על פי הדיווח, בימים האחרונים התקבל בלשכות השרים כתבי היד - כחלק מהתהליך הנדרש לאישור ספרים שנכתבים על ידי אנשי מערכת בתפקיד ממשלתי.

כעת, מבקש כוכבי מועדת השרים את האישור לפרסמו. כך דיווחה כתבת 'כאן 11' גילי כהן. עוד דווח כי מדובר באוגדן כולל עצות לפיקוד, למנהיגות צבאית ולטיפול באנשים בדרג הטקטי, המבוסס על הרצאות וכתבים של הרמטכ"ל בקורסים ובפורומים השונים ואשרנועד לשימוש פנימי, להפצה בתוך צה"ל.

עצם כתיבת הספר, במהלך תפקידו וכהונתו, נחשבת לחריגה ביותר - ולכן גם הפנייה לקבל היתר לפרסמו. עדיין לא ברור מתי האוגדן ייצא אל האור.

בינתיים, העניק הרמטכ"ל למספר אנשים את האפשרות לעיין בכתבים, טרם הגשתו לוועדה. כשבסביבתו אומרים כי הוא עמל על הכתיבה מזה תקופה ארוכה. 

מדובר צה"ל נמסר ל'כאן 11': "כתב היד שכתב הרמטכ"ל עוסק במנהיגות פיקודית צבאית. כתב היד לא עבר עריכה, וטרם הוחלט על עצם הוצאתו או אופן הוצאתו, כך שהעיסוק בנושא מוקדם מאוד ולא רלוונטי כרגע".

אביב כוכבי ספר חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד