ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024

"לא בטוח שתוכלו לחגוג כאן ל"ג בעומר"

שבועיים לפני ל"ג בעומר נקלע מושב מירון לעימות שניתק את החשמל מהמקום • הרב מרדכי הלפרין ראש המועצה המקומית מתלונן: "לא העבירו לנו כספים המגיעים לנו"

מירון. צילום: יעקב נחומי
מירון. צילום: יעקב נחומי



אם תגיעו היום ליישוב מירון, כדאי שתצטיידו בפנס רב עוצמה. כדי שתוכלו לשוטט בעלטה המוחלטת השוררת ברחבי הכפר.

קצת יותר משבועיים לפני תחילת החגיגות של ל"ג במירון, ואין חשמל בכל הכבישים, המבואות והדרכים במירון, גם באלו המובילות לציון הרשב"י.

חברת החשמל ניתקה אמש את החשמל לאחר חוב מצטבר של למעלה ממאה אלף שקלים, שלא הגיעו אליה מידי המועצה המקומית בראשות הרב מרדכי הלפרין.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', הוא מגולל את השתלשלות הדברים ומאשים את המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים.

לדבריו, לפני שלוש שנים לערך, נחתם הסכם בין המועצה המקומית לבין המרכז הארצי, ולפיו, המרכז ישתתף בהוצאות היישוב כמו חשמל, ביוב , תשתיות ועוד, הנובעות מצריכה ושימוש של מאות אלפי המבקרים באתר שבניהול המרכז.

ההסכם נחתם בפני בית המשפט וקבע כי וועדה תוקם מטעם שני הגופים, שתקבע את גובה ההשתתפות בהוצאות. הוועדה ערכה מספר ישיבות, אך לא הגיעה הסכמה.
.
"במשך שלושת השנים, המרכז הארצי לא העביר לנו שקל אחד", קובל הלפרין, "וכך הצטבר בקופתנו חוב של מיליון שקלים, שמתוכם כעשרה אחוז מתייחסים רק להוצאות החשמל. כל פניותינו ותביעותינו נענו באטימות ובחוסר תגובה".

הלפרין הגיש לפני חודשיים תביעה כספית נגד המרכז הארצי, בבית המשפט בנצרת עילית, על סך מיליון שקלים אך טרם נערך דיון בעניין. "עד כה, אנשי המרכז, אפילו לא טרחו להגיש כתב הגנה", הוא מטיח.

סכנת נפשות

בינתיים, החוב המשיך להצטבר ואמש החליטה חברת החשמל, כי תקופת החסד שהעניקה ליישוב- אזלה וניתקה את החשמל לכל סמטאות ומשעולי מירון. זה לא כולל כמובן את בתי הדיירים, כי אם רק שנמצא באחריות המועצה. "הסיבה לניתוק פשוטה, כי אין לנו יותר כוונה לממן את חלקו של המרכז הארצי ונקעה נפשנו, מהחיזורים הבלתי פוסקים אחר ראשיו".

את עיקר חיציו משגר הלפרין נגד הרב ישראל דרעי, מנהל המרכז הארצי, שמתעלם מכל פניותיו בנושא החוב.

הלפרין מתריע, כי באזור הציון קיימות מהמורות, סלעים ופירים פתוחים, חלקם כתוצאה מגשר הברזל שהקים בסמוך לציון המרכז הארצי על חשבון המדרכה ששמשה את הציבור - לדבריו ללא היתר ורישיון בניה מהמועצה.

"זו סכנת נפשות להסתובב במקום חשוך כזה. אנשים ובפרט ילדים עלולים להיתקל, למעוד וליפול בהם. מי לוקח על עצמו את האחריות לכל נזק שיתרחש חלילה, כתוצאה מהאפלה שהשתלטה על מירון?" זועק הלפרין.

הלפרין נחוש בדעתו ללכת הפעם עד הסוף. הוא מטעים, כי בל ישלה עצמו איש, כי לקראת ל"ג בעומר הקרוב, ניתן יהיה להסתפק בפתרונות ארעיים כדוגמת גנרטורים, עמודי חשמל זמניים וכיוצא בזה.

"אין לנו כוונה לאשר שום פתרון זמני או קיקיוני, ולא נאפשר כל חלופות במקום תשתית החשמל הנורמטיבית. הגיע הזמן ליישב את המשבר הזה אחת ולתמיד. אם לא יועבר הכסף על ידי המרכז הארצי לחברת החשמל, אינני רואה כיצד יערכו פה חגיגות ל"ג בעומר" מתריע ראש המועצה.

הרב ישראל דרעי התבקש להגיב לאישומיו של הלפרין, אך סרב להתייחס לתביעה הכספית: "אני לא מנהל דיאלוגים דרך התקשורת ולא מבזבז את זמני על טיעונים דמגוגיים. אינני נוהג כהלפרין שרץ עם כל סקופ שיש לו, לערוצי העיתונות והתקשורת. את העניינים בינינו מול התביעה הקנטרנית, נסגור בבית המשפט".

בא נדבר על המצב הנתון. כרגע אין חשמל בכל מירון, כולל בדרכים המובילות לציון הרשב"י, מה בדעתכם לעשות בנידון?

דרעי מגיב לטענות: "אם לשכן שלך ניתקו את חשמל מכיוון שלא פרע את חובו בזמן, מה תעשה כדי לעזור לו? תלך לגייס עבורו כספים. שיתכבד הרב הלפרין ויגייס את הכספים שלא העביר לחברת החשמל. הוא מומחה ב'שנוררציה', אני מאמין שיצליח לגייס את הסכומים הנדרשים כדי לפרוע את החוב, לו הוא אחראי כראש המועצה.

"אני נמצא כעת בציון הרשב"י, יש כאן תאורה והכל פועל כהלכה. המרכז הארצי אמור לדאוג לציון ולא ליישוב מירון".
חשמל מושב חובות רשב''י

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד