י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"ראינו את הדמעות שזלגו מעינייך"

הלוויה מצמררת: הסבא תקף בחריפות, האב מירר בבכי והקהל דמע

הלוויתה המצמררת של הילדה אלטע פיקסלר ע"ה עטפה את עם ישראל בכאב ובצער | סבה תקף את ממשלת בריטניה: "מדובר ברוצחים שמחפשים לפגוע בחסרי ישע" | אביה התייפח בבכי: "היה לנו לעונג לבלות איתך, לשיר איתך ולראות את הדמעות זולגות מענייך" | תיעוד כואב

הלוויה מצמררת: הסבא תקף בחריפות, האב מירר בבכי והקהל דמע
הלווית הילדה פיקסלר צילום: ישי ירושלמי

קהל רב השתתף אמש (שלישי) בהלוויה המצמררת של הילדה אלטע פיקסלר ע"ה, שהתקיימה באישון ליל בהר המנוחות בירושלים, והועברה בשידור חי להמוני יהודים ברחבי העולם כולו.

סמוך לשעה 01:00 בלילה הגיעה מיטת הילדה אל הר המנוחות, שם התכנסו בני המשפחה, מכרים, ידידים ויהודים שבאו להשתתף בהלוויית הילדה, שאיחדה את עם ישראל במהלך חצי השנה האחרונה, במסגרת המאבק להצלת חייה.

ראש ישיבת בעלזא: "נגרם קידוש ה' גדול - התקשורת עסקה בפרשה"

ראשון המספידים היה ראש הישיבות לצעירים של חסידי בעלזא בישראל, הגאון רבי אהרן דירנפלד. ראש הישיבה הודה לעסקנים שפעלו רבות ועשו הכול, במטרה להציל את החיים של אלטע ע"ה.

הרב דירנפלד הסביר כי העולם הזה הוא רק פרוזדור לטרקלין, כמאמר רבי יעקב במסכת אבות "העולם הזה דומה לפרוזדור בפני העולם הבא. התקן עצמך בפרוזדור, כדי שתכנס לטרקלין". לדבריו, אלטע ע"ה הגיעה לעולם לקראת חיי הנצח בטרקלין, שהוא עולם הבא. וככל הנראה הייתה חייבת תיקון קטן בעולם הזה לקראת הכניסה לטרקלין.

‏עוד אמר ראש הישיבה, כי נגרם קידוש ה' גדול, כאשר התקשורת עסקה במאמצים הכבירים של העסקנים, במאות אלפי הדולרים, ובמאבקים המשפטיים - שהושקעו במטרה להציל את חייה של בת ישראל.

סבה של אלטע ע"ה במתקפה נגד הרשויות בבריטניה: "מדובר ברוצחים שמחפשים לפגוע בחסרי ישע"

לאחר מכן עלה הרב גדליה גרינבוים, סבה של אלטע ע"ה, למסור דברי הספד. הוא תקף בחריפות את ממשלת בריטניה והרשויות בממלכה, שלדבריו, אשמות ברצח נכדתו.

"מדובר ברוצחים שמחפשים לפגוע בחסרי ישע. אותם אנשים שלא נותנים ללמוד שאלוקים ברא את העולם. הם מתנהגים ברוע ובאטימות", צעק הרב גרינבוים.

עוד הוא אמר כי עם ישראל, על כל גווניו, בוכה על הטרגדיה הנוראה. לא רק בני המשפחה, אלא כל העסקנים שפעלו למען הצלת חייה וכל היהודים שהתפללו להצלחת המערכה. לסיום הוא הודה לה' על שלא נשבר, גם כשכבר היה כמעט ברור כי המאבק לא הולך להצליח.

אביה של אלטע ע"ה בהספד קורע לב: "יש אנשים שהם רוצחים - אבל אנחנו מאמינים באלוקים"

לאחר מכן מסר אביה של אלטע ע"ה, הרב אברהם פיקסלר, דברי הספד מהולים בבכי בלתי פוסק, שלא השאיר עין אחת יבשה.

הוא הודה לרעייתו ואמר כי בזכותה, אלטע ע"ה הצליחה לשרוד במשך שנתיים וחצי. "היא הייתה זאת שאמרה לי אחרי הלידה: 'אברומי, לא אכפת לי'. זה היה כמה שעות אחרי שאלטע נולדה. הרופאים בישרו רעות. אבל היא אמרה 'התינוקת באה הביתה'".

אביה של אלטע, ר' אברהם, ציין כי מלבד הרגש והאהבה לילדה - הוראת הרבנים וגדולי ישראל, היא זאת שגרמה להחלטה להביא את אלטע הביתה ולהילחם על חייה, למרות הההפחדות של הרופאים.

"בשבילנו היא לא גלגול, אני לא מבין בגלגולים - בשבילנו היא אלטע פיקסלר. אנחנו רצינו את ה'אלטע פיקסלר' הזאת. אלטע, תדע לך, רצינו אותך כמו שהיית. היית חשובה לנו, יקרה לנו. בשבילי, בשביל האימא, בשביל המשפחה. היה לנו לעונג לבלות איתך, לשיר איתך, להחזיק אותך ולראות את הדמעות שזלגו מעינייך", אמר ר' אברהם תוך כדי התייפחות בבכי קורע לב.

"כששכבת בבית חולים בין הגוים השפלים שלא מבינים מה זה נשמה יהודית - אין לנו מושג מה דיברו אלייך כשלא היינו שם, אבל אני יודע שכשאנחנו דיברנו איתך ושרנו לפנייך שירים, ראינו את הדמעות בעיניים שלך. ראינו לאן את שייכת".

אביה של אלטע ע"ה אמר כי "יש אנשים שמתביישים עם ילדה כזאת, אבל אנחנו גאים. לא נשכח אותך, היית הסמל של הבית שלנו. נזכור אותך לנצח. אנחנו באמת אוהבים אותך".

הוא התייחס גם למאבק המשפטי והציבורי שהוא ניהל למען הצלחת חייה. "אנחנו מאמינים כי ה' עשה זאת. לא נלחמנו בשביל לנצח - נלחמנו כי זה היה רצון ה'".

"אנחנו בטוחים שכשתעלה לשמיים, תגידי לה' 'כן, עם ישראל נמצא בגלות כבר אלפיים שנה, ובתוך הגלות מענים אותם בצורות מסוימות שלא אוכל להרחיב עליהן. אבל הם לא מסתכלים על הנוחות שלהם אלא בודקים איך אפשר לעשות את רצונו של הקב"ה'", הוא אמר בהספד.

כאן הוא פנה שוב אל בתו, ואמר: "אני לא יכול להגיד שעשיתי הכול - אבל עשיתי את כל מה שיכולתי. מכאן אלטע, אני מבטיח, אמסור את המסר לעולם. היית ה'מוסר השכל' לעולם כולו להמחיש את המושג 'חיים'. לא כמו שהגוים אומרים. חיים זה לא מה שהם חושבים. זה הרבה יותר עמוק, וזה מה שהיית. את היית הדוגמה למושג חיים".

הוא חזר אל הרגעים המצמררים של המתת בתה, בערבו של יום שני השבוע, לנגד עיניו ומניין יהודים, בבית החולים במנצ'סטר. "הראית לנו איך נלחמת על החיים אחרי שניתקו אותך ממכונות ההנשמה. אנשים התפעלו איזה כוחות היו לך. ניסיתי לעזור לך אבל לא יכולתי. אבל רציתי".

כאן הוא אמר בצורה תקיפה: "זה בטוח שיש אנשים שהם רוצחים, אבל אנחנו מאמינים באלוקים. הם רק היו השליחים, כמאמר חז"ל 'מגלגלין זכות על ידי זכאי וחובה על ידי חייב' - אבל ה' עשה זאת בפועל".

"אני אומר בשם אמך - לא נישבר. אנחנו נמשיך ללחום את מלחמת ה'. הכול בידי שמים. הוא מנהיג לבירה. כן, היית הבת שלי ולכן אני בוכה, אבל אני לא הולך להישבר. אנשים אומרים שהרסת בית. אבל לא - את בנית את הבית שלנו".

"עכשיו את בשמים ורואה יותר טוב את מה שעשינו בשבילך. אנחנו אחרי שלושה לילות נטולי שינה. ישבנו עם עורכי דין וקרענו את עצמנו בשבילך. אני חייב לפייס אותך שלא יכולתי להסביר לך את מה שעשינו בשבילך".

"אני מבקש מה' בשביל כל עם ישראל, שנוכל לעמוד ולהתמודד מול כל הניסיונות, ושמשיח יגיע כבר. אבל אנחנו כאן, נשארים נאמנים לאבינו שבשמים".

"אלטע, החדרת ללב שלנו מה זה אהבה לילד ומה זה נשמה יהודית. לא יודע מה להגיד עלייך - הי"ד או ע"ה, אבל רק אגיד לך שאזכור אותך יום-יום. תודה אלטע על הזכייה שנתת לנו. תודה אלטע על שסמכת עלינו. הנכדים והנינים שלנו, כולם יידעו ממך וכולם יידעו מה זה נשמה יהודית. השם יעזור שנשמע רק בשורות טובות", סיים האבא את דבריו המצמררים והכואבים.

הלוויה במנצ'סטר

אלטע הובאה למנוחות, יממה לאחר פטירתה. מסע הלוויה התחיל במנצ'סטר שבבריטניה, והמשיך בהר המנוחות בירושלים.

בהלוויה קורעת הלב שהתקיימה ליד בית המדרש של חסידי בעלזא במנצ'סטר השתתפו מאות אנשים, זאת, מספר שעות לאחר שנרצחה בעקבות הוראת בית המשפט בבריטניה כי על הצוות הרפואי בבית החולים במנצ'סטר לנתק אותה ממכונות ההנשמה, שהחזיקו אותה בחיים במהלך השנתיים וחצי האחרונות, מאז לידתה עם מום נדיר שפגע בתפקוד המוח שלה.

קרוב לחצות הלילה, יצא מסע הלוויה. אביה, הרב אברהם פיקסלר, שעמד בחזית המאבק ופעל ללא הרף למען הצלת בתה, נשא דברי הספד מצמררים ומלאי אמונה. גם רב ודיין קהילת בעלזא במנצ'סטר הגאון רבי אהרן גרינפלד נשא דברי הספד, לצד שניים מחשובי הקהילה שמסרו גם הם דברי התעוררות במהלך הלוויה.

הניתוק האכזרי

אלטע ע"ה נותקה ממכונות ההנשמה בערבו של יום שני, לאחר שהייתה מאושפזת בבית החולים בבריטניה מאז לידתה, לפני שנתיים וחצי.

מניין יהודים התכנס בבית החולים טרם המתת הילדה על ידי צוות רפואי, וקרא קריאת שמע. בכך הסתיים מאבק משפטי וציבורי שניהלו הוריה במהלך התקופה האחרונה, בניסיון לעצור את רצח הילדה.

אלטע, פעוטה חרדית בת שנתיים וחצי, הייתה אזרחית בריטית, ישראלית ואמריקאית, שנולדה עם מום נדיר הפוגע בתפקוד המוח - ואושפזה מאז לידתה בבית החולים המלכותי לילדים במנצ'סטר (RMCH).

המאבק המשפטי והציבורי

לאחרונה קבע בית המשפט באנגליה, לאחר מאבק משפטי שניהלו ההורים כחצי שנה, כי בית החולים רשאי לנתק את הפעוטה ממכשירי ההנשמה, זאת בניגוד לעמדת הוריה שביקשו להאריך את הטיפול הרפואי בה, ולהעבירה לקבלת טיפול רפואי בישראל.

בצר להם פנו ההורים לבית המשפט העליון בממלכה, ואולם כאמור אף זה דחה את הערר, והותיר את ההחלטה המקורית על כנה.

עד לרגע האחרון עוד נעשו מאמצים חובקי עולם, במטרה להציל את חייה ולהחזירה לישראל - אך לדאבון לב, השבוע המאבק הסתיים ואלטע עלתה בסערה השמימה.

 

אלטע פיקסלר בריטניה הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד