י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"כבר בשבוע הבא"

החוק נגד נתניהו: 'המשותפת' מעניקה רשת ביטחון

שר המשפטים גדעון סער הודיע כי בכוונתו לקדם הצעת חוק המכוונת למנוע מנתניהו לכהן כראש ממשלה | השרה שקד איימה כי תתנגד אך כעת טוענים במשותפת כי הם מתכוונים לחפות ולסייע בהעברתו

החוק נגד נתניהו: 'המשותפת' מעניקה רשת ביטחון
הרשימה המשותפת במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יום שאחרי ששר המשפטים ויושב ראש תקווה חדשה גדעון סער הודיע כי יעלה את הצעת החוק נגד נתניהו, המציעה כי ראש ממשלה שנאשם בפלילים לא יוכל להרכיב ממשלה, עדיין לא בטוח שהחוק יעבור ברוב קואליציוני.

על פי פרסומים אמש, השרה איילת שקד מתנגדת ליוזמה, והיא יכולה להטיל וטו, גם ברע"מ העבירו מסר כי לא בטוח שיתמכו בחוק, מה שצפוי להקשות על העברתו לאחר התקציב כפי שמבקש לעשות השר סער.

מי שמעניק לממשלה רשת ביטחון בהצעת החוק שנועדה לפסול את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מלהתמודד, הם חברי הרשימה המשותפת, ולראשונה באופן פומבי מצהיר חבר הכנסת עיימן עודה כי יתמכו ביוזמת הקואליציה.

"לשקד יש רק אצבע אחת - לנו יש שש", כתב הבוקר (רביעי) יו"ר הרשימה המשותפת עודה, שהודיע לגדעון סער "אפשר להעביר את החוק כבר בשבוע הבא".

נציין כי לאיילת שקד אין זכות הצבעה מאחר והתפטרה בחוק הנורבגי, והתנגדות שלה יכולה רק להוביל לווטו שיחייב את סער להקפיא את החוק, וגם אם לא תטיל ווטו, ספק אם ב'תקווה חדשה' ירצו להעביר חוק בתמיכת הרשימה המשותפת.

גדעון סער איילת שקד הרשימה המשותפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד