י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
החוק נגד נתניהו

מתקפה בליכוד: "סער רוצה לייבא את השיטה האיראנית לישראל"

בליכוד תוקפים את החוק של שר המשפטים סער שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה ואומרים כי סער "מייבא את השיטה האיראנית לישראל" | הם גם מזכירים את דבריו של בנט בעבר נגד החוק, וכן את דבריו של שר המשפטים המנוח טומי לפיד שהתנגד אף הוא לחוק

מתקפה בליכוד: "סער רוצה לייבא את השיטה האיראנית לישראל"
גדעון סער ובנימין נתניהו צילום: משה מילנר, לע"מ

לאחר שאמש (שלישי) הגיש שר המשפטים גדעון סער את תזכיר החוק שימנע מחבר כנסת שנאשם בפלילים להרכיב ממשלה, או להתמנות לראש ממשלה חליפי, בליכוד יוצאים היום במתקפת ענק נגד גדעון סער שלדבריהם נטול אלקטורט פוליטי ומקדם חוק "איראני".

"החוק האיראני של סער הוא הכרזת מלחמה על הדמוקרטיה", אומרים בליכוד ומסבירים כי "גם באיראן יש בחירות 'דמוקרטיות', אבל האייתולות קובעים מי רשאי להתמודד בהן ומי לא. בכך הם מנציחים את שלטונם". לדבריהם, "עכשיו סער רוצה לייבא את השיטה האיראנית לישראל".

סער פרסם: תזכיר החוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה

בליכוד תוקפים ואומרים כי "סער שלא עובר את אחוז החסימה מנסה לסכל את ההתמודדות של נתניהו שמביס ברוב עצום כל מועמד אחר לראשות הממשלה, ושמיליוני אזרחים תומכים בליכוד בהנהגתו".

הם מציינים כי "כשר משפטים סער פועל בניגוד לחוק יסוד כדי לפסול את מועמד הימין בניסיון חיסול פוליטי פחדני". בליכוד גם תוקפים את בנט ומזכירים את התנגדותו בעבר לחוק: "תמיכה בחוק האיראני תהיה עוד הפרה בוטה של הבטחת בחירות של בנט. ארבעה ימים לפני הבחירות האחרונות בנט התחייב: 'אני אומר באופן חד משמעי: אנחנו נתנגד לחוק שראש ממשלה לא יוכל לכהן תחת כתב אישום. אני מתנגד עקרונית למצב שבו אדם בודד יכול להפיל ראש ממשלה'.

"אחרי שגנבו את הבחירות האחרונות, בנט וסער מנסים לגנוב את הבחירות הבאות. הציבור לא ייתן להם", קובעים בליכוד ומזכירים את התנגדותו של אביו של ראש הממשלה החליפי לפיד, שכיהן בעבר כשר משפטים, שהתנגד לחוק כזה. "כדאי שהם יקשיבו לשר משפטים אחר, טומי לפיד ז״ל, שהגיב בתקיפות לח״כ ממפלגת העבודה שביקש להעביר את החוק האיראני: 'איך אתה עושה דבר כזה? האם הדמוקרטיה לא יקרה לך? אתה רוצה שפקידים יסלקו ממשלות? אתה רוצה פקידים שיפטרו ראשי ממשלה?".

גדעון סער הליכוד נפתלי בנט בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד