ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מציאות קורעת לב

"מתבייש לצאת מהבית": היתומים שעומדים להינשא נחשפים

הם עשרות יתומים ויתומות שעברו את הקשה מכל והנה הם עומדים רגע לפני היום המאושר בחייהם - יום בו הם יקימו את ביתם ויפתחו דף חדש, אלא שהם יושבים בבתיהם ובוכים את נשמתם. פשוט אין להם מאומה להוצאות החתונה ועתידם לוט בערפל • מציאות קורעת לב

"מתבייש לצאת מהבית": היתומים שעומדים להינשא נחשפים
חופת יתומים צילום: Mendy Hechtman/Flash90

שני החודשים הללו - חשוון וכסלו הם חודשים קשים במיוחד, חודשים בהם מאה ושמונה חתנים וכלות שהתייתמו מהוריהם במרוצת השנים עתידים להינשא בשעה טובה ומוצלחת אך עננה כבדה ומאיימת מרחפת מעל לראשם, מאיימת להטביע אותם בגלים הגבוהים של הייאוש והעצבות.

לחצו כאן לסיוע נחוץ עבור החתנים היתומים ותזכו בברכת הגר"ח>>>


מדובר במאה ושמונה יתומים ויתומות שעברו כל כך הרבה במהלך חייהם, את הסבל הנורא שלהם לא ניתן לפרט במילים. הלב גם הוא נקרע לשניים שעה שהוא נחשף לסיפור החיים הכל-כך קשה של אותם יתומים ויתומות.

לרוב, הם היו נערים או אפילו ילדים קטנים שעה שאביהם או אמם הלכו לעולם שכולו טוב. והם? סוחבים מאז צלקת נוראית, צלקת כזו שלא תתרפא גם בעוד חמישים שנה. בכל יום הם קמים למציאות עגומה, מציאות בה אין אבא ואמא, מציאות בה הגעגועים, השבר והכאב מציפים את הלב עד כדי תחושת חוסר אונים נוראית.

הם עברו כל כך הרבה שנים של כאבים, של יתמות וכעת הם הגיעו סוף סוף לפרק הזה בחייהם בו הם עתידים ומקווים לפתוח דף חדש, דף נקי יותר, משמח יותר. דף בו הם יקימו את ביתם על אדני התורה והיראה ויעשו סוף לתחשות היתמות הנוראה.

אך נדמה כי גם החלום הזה טרם התגשם. הם כבר התארסו בשעה טובה ומוצלחת אך החתונה נראית רחוקה מתמיד. והאמת שזו מהסיבה הפשוטה שפשוט אין להם מאומה. אין להם ולו פרוטה שחוקה להוצאות החתונה. לא שמלת כלה, לא נדוניה, לא אולם, לא צלם ולא קייטרינג. פשוט כלום.

והם? יתומים שרק רוצים להתחתן ולהקים בית נאמן בישראל יושבים בבתיהם, שופכים דמעות כמים, לא מאמינים שזה קורה להם, לא מאמינים שעד שהם זכו להתארס הם לא מצליחים להתארגן לחתונה. אין להם משענת, אין להם גב, הם ממש בודדים בעולם, וזעקתם? זעקתם עלתה השמיימה.

קול זעקתם של מאה ושמונה החתנים והכלות הגיע עד לשולחנו של רשכבה''ג מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט''א אשר באורח חסר תקדים הוציא מכתב מיוחד בו הוא יוצא בגזירה נוראה כי התורמים יזכו ''שתשרה שמחה בביתם בקרוב ממש".

וזה לשון המכתב: "בס''ד ר''ח מרחשוון תשפ''ב. התורמים תתר''פ ש''ח עבור ק''ח יתומים אומללים הנישאים בס''ד בחודשים חשון כסלו תשפ''ב בודאי יזכו מדה כנגד מידה שתשרה שמחה בביתם בקרוב ממש". המכתב לא מסתיים בכך, רשכבה''ג מוסיף עוד שני מילים שמרעישות בעולם כולו: "ואני ערב".

אתם מצליחים להבין את המשמעות הזו? רשכבה''ג מרן שר התורה הגר''ח קנייבסקי שליט''א גוזר בגזירה של מידה כנגד מידה כי התורמים שיזילו את הסכום הנדרש מכיסם יזכו שתשרה שמחה בביתם בקרוב ממש. ואם לא די בכך מרן שר התורה לוקח אחריות חסרת תקדים וכותב ''ואני ערב''. דבר כזה עוד לא היה בהיסטוריה כולה.

זה משהו חסר תקדים, משהו שאתם חייבים לעשות, כי הרי מי לא רוצה לעשות שמחה בביתו בקרוב ממש, מי לא רוצה למצוא זיווגים לילדיו, מי לא רוצה להיפקד בפרי בטן, כולנו רוצים, כולנו זקוקים. כעת זה הרגע שלנו, לפתוח את הכיסים, להעניק את הסכום הנדרש ליתומים ולזכות בגזירה ההיסטורית שמרן שר התורה הגר''ח קנייבסקי שליט''א כותב עליה כי הוא ערב. הצטרפו כעת.

לחצו כאן לסיוע נחוץ עבור החתנים היתומים ותזכו בברכת הגר"ח>>>

יתומים עזרת חתנים קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד