י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בגיל 73

חינך והדריך: החסיד מלוד שזכה בגורל הלך לעולמו

הלך לעולמו החסיד ר' משה חיים מושקוביץ ז"ל, מחסידי חב"ד בלוד, בגיל 73, לאחר שחווה אירוע מוחי, ממנו לא התאושש. התמסר לחינוך ילדי ישראל ונהג לפקוד תדיר את חצר הרבי בניו יורק

חינך והדריך: החסיד מלוד שזכה בגורל הלך לעולמו
הרה"ח ר' משה מושקוביץ ז"ל צילום: עדכוני חב"ד

ברוך דיין האמת: בצער רב וביגון קודר הגיעה היום (רביעי) הידיעה על פטירתו של הרה"ח ר' משה חיים מושקוביץ ז"ל, מחסידי חב"ד בלוד והוא בן 73 בפטירתו. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לפני כמה שנים עבר אירוע מוחי ומאז לא התאושש, הוא שהה בבית אבות ולפני שבוע הידרדר מצבו ואושפז בטיפול נמרץ, היום למגינת לב השיב את נשמתו ליוצרה. 

המנוח ז"ל נולד בעיר סיגעט במחוז מרמורש שברומניה, להוריו ר' יוסף אריה ז"ל ולאמו מרת פייגא ע"ה. לאחר שעברו את התופת של הנאצים ימ"ש, עלו בסיום ימי המלחמה לארץ ישראל והתיישבו בקרית גת. 

באתר COL דווח כי המנוח התחנך במוסדות החינוך החרדי בקרית גת ומשם עבר ללמוד בישיבת ליובאוויטש בפרדס בלוד, שם נקשרה נפשו והפך לתלמיד של הגאון החסיד רבי שלמה חיים קסלמן זצ"ל, שהיה לו למורה דרך ולדוגמה לכל ימי חייו.

בימי לימודו בישיבה שם עליו את עינו הרה"ח יוסף חיים שלמה גרינוולד זצ"ל, ששימש כר"מ בישיבה, ולאחר שבירר אודותיו שלח להציע לו את בתו הצעירה, הגב' עליזה תחי', לה נישא והקים עימה בית של תורה וחסידות.

לאחר תקופת לימודים קצרה בכולל השתלב בשדה החינוך ושימש בישיבות תומכי תמימים בלוד ובכפר חב"ד, כמחנך ומדריך לתלמידים מעולי תימן וגרוזיה. עשרות רבות מהם חינך והדריך ונודע כמי שמגלה אכפתיות רבה בהתקדמות כל אחד ואחד מהם כאילו היו בניו. תלמידיו מאוד העריכו אותו ושמרו איתו על קשר במשך שנים. 

לאחר שנים בהם התמסר לחינוך ילדי ישראל, מלאכת ההוראה קשתה עליו, לכן עבר לעבוד כמנהל חשבונות. בכל מקום שעבד יצר קשרי ידידות מיוחדים והצטיין באהבת ישראל בהתאם לאופיו לחפש תמיד את הזקוק לעזרה. 

היה קשור בלב ונפש לרבי מחב"ד שהאציל עליו מברכותיו והעניק לו קרובים פעמים רבות.  נסע כמה פעמים לפקוד את חצר הרבי ואף היה 'זוכה בגורל' של שיכון חב"ד בלוד לטוס לניו יורק. 

נודע כחסיד וירא שמיים ובעל חסד, חינך את ילדיו וצאצאיו בדרך התורה והחסידות וזכה לגדל ולראות דורות ישרים. בניו ובנותיו עוסקים בארץ ישראל ובחו"ל בחינוך ילדי ישראל ובשליחות הרבי. 

הותיר אחריו את רעייתו תחי', ילדיו ונכדיו ממשיכי דרכו. בניו ובנותיו: ר' שלום מושקוביץ - ביתר עילית גב' מרים שולמן - לוד גב' חני גרצמן - ניו יורק, גב' אסתי רגאצקי - ניו יורק ר' אהרן מושקוביץ - אריאל, וגב' חיה לואיס - באקו אזרבייג'ן. 

הלוויתו יצאה היום מרחבת שיכון חב"ד בלוד בשעה 16:00 אחר הצהריים לבית העלמין החדש בלוד, שם נטמן.

בני המשפחה יושבים שבעה בביתו, רחוב צמח צדק 6 שיכון חב"ד לוד.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חב"ד לוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד