ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"תאשר עובדים ממולדובה"

איווט ליברמן לעג לישיבת 'אור ישראל'; המנכ"ל משיב במתקפה

גזירת החד פעמי: מנכ"ל ישיבת 'אור ישראל' משיב ללעג של ליברמן שצייץ היום בטוויטר "יש מדיח כלים" | "תגידו לליברמן שלישיבת 'אור ישראל' יש מדיח כלים, אבל אין מי שיפעיל את זה" | המנכ"ל מציג 'דרישה' לשר אוצר: "שיאשר לנו עובדים ממולדובה ב-2 יורו לשעה" | צפו בדבריו

איווט ליברמן לעג לישיבת 'אור ישראל'; המנכ"ל משיב במתקפה
שיעור כללי באור ישראל צילום: EBA

מנכ"ל ישיבת 'אור ישראל', הרב שמואל טירר, מגיב לשר האוצר אביגדור ליברמן שלעג היום (רביעי) על החרדים, ובתגובה לציוץ של כתב 'בחדרי חרדים' משה ויסברג בחשבון הטוויטר שלו, על ההיערכות בישיבת 'אור ישראל' לגזירת העלאת מחירי החד פעמי, כתב: "לא שמעתם על מדיח?".

בעקבות הגזירה: במגזר החרדי מסתערים על החד פעמי

בתגובה לועג טירר בחזרה ואומר: "תגידו לליברמן שלישיבת 'אור ישראל' יש מדיח כלים, אבל אין מי שיפעיל את זה. רק ענף המלונאות זכאי לקבל עובדים זרים. אין מי שישטוף כלים".

טירר מסביר: "תדמיין לעצמך 'ישיבת מיר' עם 4,000 בחורים, סעודת שבת וסעודת יום שבת - מי ישטוף כל כך הרבה צלחות? חייבים עובדים זרים. תאשר לנו עובדים זרים ממולדובה ב-2 יורו בשעה, שישטפו לנו את הכלים - ונלך על כלי זכוכית".

"אבל מה האלטרנטיבה האמיתית לישיבות? כלי פלסטיק קבועים. אבל משרד הבריאות לא מאשר לנו להשתמש עם כלי פלסטיק קבועים. ומסיבה נורא הגיונית - תדמיין לעצמך בחור מקבל שניצל עם סכין ומזלג, הוא חותך את השניצל ואז הוא חורץ בצלחת פלסטיק חריץ עמוק, ששם מצטבר הרבה לכלוך וזוהמה. זה יכול לגרום לזיהום מאוד חמור. ולכן משרד הבריאות לא מאפשר לנו להשתמש בכלי פלסטיק".

"אז באמת, אצלכם בממשלה, יד ימין לא יודעת מיד שמאל, אז אתה לא יודע שלא מאשרים לנו עובדים זרים, אתה לא יודע שאנחנו לא יכולים להשתמש עם כלי פלסטיק בגלל משרד הבריאות - אז אין לנו ברירה. חייבים לקנות הרבה כלים חד פעמיים, כאן ועכשיו. אנחנו באמת חרדים אבל אנחנו לא יכולים לאכול בלי צלחות", דברי מנכ"ל הישיבה.

כזכור, מוקדם יותר היום דווח ב'בחדרי חרדים' כי בישיבות רבות ברחבי הארץ - בהן משתמשים בכלים חד פעמיים באופן קבוע, כמו רבים מבני הציבור החרדי, הבנוי ברובו ממשפחות ברוכות ילדים - החלו להיערך לגזירה הנוראה של ליברמן ולהצטייד מראש. סיבה נוספת לשימוש הרב של משפחות חרדיות בכלים חד-פעמיים, היא העובדה שבשבת אסור להשתמש במדיח מה שמקשה מאוד על מלאכת הניקיון.

כך לדוגמא בישיבת 'אור ישראל' נערכים לגזירת העלאת מחירי החד פעמי והקדימו תרופה למכה. היום הגיעה כמות ראשונה של 11 משטחים של חד פעמי ובימים הקרובים יגיעו עוד. כמות החד פעמי שהגיעו ויגיעו בהמשך, יספיקו לכחצי שנה לישיבה.

כזכור, ליברמן שם לו למטרה לצמצם את התופעה של שימוש בכלים חד פעמיים מפלסטיק ובדומה למדינות מתקדמות אחרות בעולם הנוקטות בצעדים דומים, מס קנייה על חד פעמי יהיה דומה באופיו לזה המוטל על סיגריות ומשקאות אלכוהוליים.

אביגדור ליברמן חד פעמי ישיבת אור ישראל שמואל טירר משה ויסברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד