כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הישבו שניהם יחדיו?

הארגון שתומך ברפורמים יארח את משה גפני

בוועידה הממומנת על ידי הקרן החדשה לישראל שתומכת כספית בארגונים הרפורמים הנלחמים בציבור החרדי, צפוי להשתתף יו"ר סיעת 'יהדות התורה', שכבר עורר בעבר סערה בהשתתפותו בכנס של עיתון 'הארץ' • כל הפרטים על הכנס והסערה

הארגון שתומך ברפורמים יארח את משה גפני
משה גפני צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הישבו שניהם יחדיו? ברקע המאבק החרדי הבלתי פוסק כנגד כניסת התנועה הרפורמית לארץ, צפוי יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת משה גפני לשתף פעולה עם הגוף המממן את המאבק הרפורמי.

מדובר בוועידת ישראל לדמוקרטיה שארגן עיתון 'הארץ'. בעבר השתתף גפני בכנסים של העיתון לאנשים חושבים ועורר סערה, בשל אמירות פוליטיות מהן השתמע הזדהות עם השמאל. אלא שהפעם מדובר בכנס שונה מהכנסים הקודמים, שכן הקרן החדשה לישראל היא נותנת החסות לוועידה. לצד מימון הכנס, הקרן ידועה כמי שעומדת מאחורי ארגונים רפורמים הנאבקים בשנים האחרונות לקבל הכרה בישראל, תוך מאבק בלתי פוסק ביהדות המסורתית.

ממסמך שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי רק בשנה שעברה העבירה הקרן תקציב של כרבע מיליון דולר ל'תנועה המסורתית הקונסרבטיבית'. לצד כל זאת, הקרן עומדת מאחורי ארגונים רבים הנאבקים על שינוי זהותה היהודית של המדינה, תוך דגש על מאבק בציבור החרדי. כך למשל, ב-2017 חשפנו כי הקרן החדשה לישראל העבירה באותה שנה מעל 34 מיליון דולר ל-36 ארגונים ועמותות שחרטו על דגלם מאבק בציבור החרדי. בין הארגונים: האגודה ליוצאים בשאלה - הלל; מרכז צדק לנשים שפעל לבטל את דרך מהדרין במירון; המרכז הרפורמי לדת ומדינה, שבאותה שנה אף עלה בקמפיין ענק בו קרא לנשים שלא להחליף מושבים במטוס לבקשת חרדי; ארגון חדו"ש הנאבק רבות בציבור החרדי ועוד שלל ארגונים שעמדו מאחורי הפורום לשוויון בנטל שפעל נגד חוק הגיוס.

יצויין, כי בוועידה לא צפויים לדון בנושא הציבור החרדי, כך שיו"ר סיעת 'יהדות התורה' אמור להשתתף בה במסגרת ראיון עם הפרשנית הכלכלית של 'דה מרקר' מירב ארלוזרוב. עם זאת בכירים מהציבור החרדי והדתי המנהלים מאבק יומיומי בחדירת התנועות הרפורמיות לארץ הביעו את כעסם על השתתפות דמות כה בכירה בפוליטיקה החרדית בוועידה הממומנת על ידי הגוף שעומד מאחורי הארגונים הרפורמים בארץ.

ח"כ משה גפני סירב להגיב לבקשת ׳בחדרי חרדים׳.

מתנועת 'אם תרצו' נמסר בתגובה: "אין שום סיבה שח"כ גפני ישתתף בועידה בחסות הקרן שפועלת נגד הציבור שלו, נגד חיילי צה"ל ונגד מדינת ישראל וזהותה היהודית. הקרן מממנת ארגונים רפורמיים ומקדמת יהדות רפורמית בישראל. מוטב שיודיע מיד על ביטול השתתפותו".

הקרן החדשה הארץ משה גפני רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד