י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"לא ישבור אותנו"

הזוג החרדי חזר אחרי הקורונה, וגילה בית הרוס

זוג חרדי שחזר לנפאל שהייתה נתונה תחת סגר מלא בעקבות הווריאנטים שהשתוללו במדינה האסייתית, נדהמו לגלות את הבית חב"ד שממנו פעלו לאורך כל השנים כשהוא הרוס, והציוד בו נבזז על ידי פורעים

הזוג החרדי חזר אחרי הקורונה, וגילה בית הרוס
חזית בית חב"ד בנפאל צילום: באדיבות המצלם

בני זוג, שליחי חב"ד מפורסמים ששבו לנפאל, שהייתה נתונה תחת סגר מלא בעקבות הווריאנטים שהשתוללו במדינה האסייתית, נדהמו לראות את בית חב"ד שממנו פעלו לאורך כל השנים כשהוא הרוס, והציוד בו נבזז ע"י פורעים. ביתם הפרטי שבו שכנו בני הזוג למעלה מ-20 שנה הממוקם אל מול בית חב"ד הושחת, ונלקח מהם באופן שערורייתי, כשבעל הדירה החליט ביום בהיר להפוך את ביתם למסעדה מקומית.

חזקי וחני ליפשיץ, שליחי חב"ד, המתגוררים בנפאל כבר 20 שנה, מספרים ל'בחדרי חרדים' על המצב העגום ששרר במדינה בעקבות הקורונה, מה שאילץ אותם לחזור לישראל עד יעבור זעם.

"חזרנו ומצאנו תוהו ובוהו, הכל הרוס ומושחת", מספרת חני בכאב ל'בחדרי חרדים'. בפוסט מדאיג שפרסמו בני הזוג בעיצומו של משבר הקורונה בנפאל הביעו חני וחזקי ליפשיץ את רגשותיהם נוכח המצב השורר בנפאל: "האמת היא שאנחנו דואגים", כותבת חני, שהקדישה יחד עם בעלה שנים רבות מחייהם לעבודת קודש במדינה האסייתית. "מה שחששנו כל כך שיקרה, אכן קורה. נפאל בעוצר מלא, מספר החולים הולך ומטפס, אפס תיירות ואין בכלל עבודה כך יוצא שמשפחות שלמות מיואשות והאנשים בה רעבים ללחם. פשוטו כמשמעו. מה שמביא לגניבות ולביזה מכל הבא ליד".

עוד סיפרה, "כורח הנסיבות הביא לכך שאין לנו האפשרות לחזור אל הבית ולשמור עליו מקרוב. העובדים שלנו נמצאים בעוצר בבתים שלהם בכפרים, ובלילות האחרונים, בית חב"ד נבזז פעם אחר פעם. רשימת הנזקים הולכת וגדלה וחוץ מלהציב שמירה שגם היא לא תמיד מהימנה, אין לנו הרבה מה לעשות. הבוזזים מטפסים מעל השערים, פותחים דלתות נעולות עם סכינים ולוקחים מכל הבא ליד".

חני ליפשיץ סיפרה על התחושות הקשות: "משיחות עם השכנים אני מבינה שזו מכה קשה שפוקדת את האיזור ואנחנו לא היחידים" היא מציינת. "עכשיו נותר להתחיל הכל מהתחלה, כל מה שבנינו ב-10 אצבעותינו במשך שנים נעלם כלא היה, כמה דברים חווינו עם הבית הקטן שלנו שספג שנים של שמחות, לידות, צעד ראשון, שיחות נפש, דמעות ולבבות שנפתחים. אפילו לא ניתנה לי השהות להיפרד מהקירות שספגו הכל".

"אבל למרות הכל", אומרת ליפשיץ, "לא זה מה שישבור אותנו, בשבילנו זה עוד הרפתקה לאוסף, עוד משהו הזוי שאנחנו עוברים במקום שלנו, עכשיו מה שנותר זה למצוא בית אחר ולשחזר את כל מה שהיה בבית הישן שנהרס, את השמחות, שיחות הנפש והלבבות שנפתחים".

לנו נותר לקוות שנקודת האור שפעלה למעלה משני עשורים, לקירוב לבבות במדינה הדרום אסייתית, תמשיך לפעול ביתר שאת וביתר עוז למרות המשבר שפקד את המקום.

שוטרים במקום.

קורונה נפאל חב"ד הריסת בית חזקי ליפשיץ חני ליפשיץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד