י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
התושבים מתלוננים

מצוקת תחבורתית חמורה בשכונה החרדית; העסקנים התאספו

לקראת אכלוס של עוד 250 משפחות בהר יונה החרדית בעיר נוף הגליל - המצוקה התחבורתית החמורה בה נמצאים התושבים עולה שוב. תושבים שבכונה: "הניידות היא חלק בלתי נפרד מהחיים ותנאי יסודי לביסוס יישוב"

מצוקת תחבורתית חמורה בשכונה החרדית; העסקנים התאספו
הר יונה בנצרת עילית צילום: באדיבות המצלם

בשנים האחרונות מתפתחת ביישוב החרדי הר יונה ג' בעיר נוף הגליל התיישבות חרדית גדולה, אך התושבים שהגיעו להתגורר במקום במקום מתלוננים על התחבורה הציבורית וטוענים כי קיים צורך ברור והכרחי בתחבורה ציבורית סדירה אל הריכוזים החרדיים הגדולים, בעיקר ירושלים ובני ברק ובית שמש. 

בין הקהילות שהתבססו במקום אפשר למנות את בעלזא, ברסלב, ערלוי, טשערנאביל, דושינסקיא, תולדות אברהם יצחק וקהילות ליטאיות חשובות, אבל עסקני חצרות החסידים שהתבססו בשכונה טוענים כי מצב התחבורה הציבורית חמור מאוד וכי בקרב המשפחות יש הרגשה של התעלמות מצד משרד התחבורה כלפי התושבים, מזה שנתיים מאז התרחבות השכונה.

בימים אלו מסתיימת בנייתה של עוד שני פרויקטים גדולים ולקראת קבלת טופס אכלוס ואכלוסם של מעל מאתיים משפחות, והצורך הדחוף של תחבורה ציבורית ישירה לשכונות בירושלים עולה שוב ושוב.

בימים אלו נערכה ישיבה מיוחדת של עסקני התחבורה בשכונה - הרב גרשון ברלין, הרב שלמה ברלין, הרב נחמן קוסטנטינר, הרב חיים אמרון ונציגי הקהילות החסידיות כמו ברסלב, בעלזא, טשערנאביל ותולדות אברהם יצחק - במהלכה הביעו את כאבם של התושבים, על ההתעלמות הממושכת מהמשפחות, שהרימו את הכפפה כדי לייצר עוד פתרון למצוקת הדיור החמורה בציבור החרדי בישראל.

"משפחה שברצונה לצאת בשעות הצהריים להגיע לחתונה בירושלים אינה צריכה בשום אופן להיסחב בשלושה אוטובוסים. והנסיעה, לא יכול להימשך חמש שעות, ואין צורך להרחיב על הקושי העצום של נשים וילדים ומזוודות וכו'", אומר אחד התושבים.

התושבים מציינים את שביעות רצונם מהקו היומי הישיר לבני ברק של חברת נסיעות ותיירות נצרת, ללא עצירה בעשרות יישובים ומסופים ורוצים בכך שזו תהיה אף הדרך לירושלים.

תושבים בשכונה מציינים כי למעשה, שכונת "הר יונה" 'בנוף הגליל' ובשורתה ההיסטורית למצוקת הדיור החרדית איננה חדשה. כבר כמה שנים שמומחי ועסקני הדיור מצהירים כי הפתרון למצוקה היא שכונת 'הר יונה', בשל כך שהיא מציעה כעשרים אלף יח"ד לציבור החרדי. 

הבעיה המרכזית בשכונה היא התחבורה. בעוד שלבני ברק פועל קו סדיר, לירושלים עדיין לא ניתן מענה ראוי. ונושא התחבורה הוא אחד הדברים המרכזיים שמשפיעים על אברכים האם לעבור לגור בפריפריה – בתקווה שנציגינו יטפלו בנושא.

נקודה נוספת, אותה מציינים התושבים, היא שבנוף הגליל יש ראש עיר שאוהד את הציבור החרדי, מר רונן פלוט, שעוזר ומסייע בכל מה שצריך.

הר יונה תחבורה ציבורית רונן פלוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד