ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
שנה להסכמי אברהם

נשיא הקהילה היהודית באמירויות: "הם נקיים מצוחצחים, מגולחים"

נשיא הקהילה היהודית באיחוד האמירויות, סולי וולף, מדבר על השלום האמיתי עם איחוד האמירויות וגם על ההערצה הגדולה לפועלו של ראש המוסד היוצא יוסי כהן. לאחר תקופה ארוכה שבה שמר על שקט תקשורתי | לדעתו כשלושת אלפים יהודים כבר חיים באמירויות

נשיא הקהילה היהודית באמירויות: "הם נקיים מצוחצחים, מגולחים"
סולי וולף צילום: באדיבות מגזין 'עמי'

על אף שהסכמי אברהם חוזרים אל סדר היום בישראל, סולי וולף, נשיא הקהילה היהודית באיחוד האמירויות, נמנע מזה תקופה ארוכה מלשוחח עם התקשורת, מפני שדבריו עוותו ושונו לעיתים לאחר שהתראיין, מה שעלול לגרום לנזק כבד לקהילה היהודית של אבו דאבי ודובאי, וולף סובר כי יש כבר באיחוד האמירויות כ-3,000 יהודים.

בראיון שהעניק ל'וואלה' מספר ווולף שמתגורר בדובאי כבר 20 שנה, על השינויים הגדולים שהתחוללו במשך השנה החולפת מאז נחתמו הסכמי אברהם.

"זה המקום הכי בטוח בעולם. אתם יכולים להשאיר בחוץ מזוודה לחזור יום למחרת והיא עדיין תהיה שם. אם שכחת טלפון נייד במונית, ימסרו את זה מייד לאבדות ומציאות. זאת מדינה עם רמת פשיעה מאוד נמוכה", הוא מספר ל'וואלה'.

"היהודים פה לאט-לאט מתבססים, פותחים חנויות בקניונים, רוב היהודים שבאו לפה בעבר עבדו בשביל חברות, לא היו עצמאים, מי שבא לפה ורואה את בית הכנסת שיכול להכיל 300 איש, מתפלא שבכלל יש כזה דבר במדינה ערבית".

לפי דבריו, יותר ויותר יהודים מצרפת בעיקר עוברים להתגורר באיחוד האמירויות. "החיים נוחים פה. אומנם ביוקר, אבל בצרפת כיום יש בעיה, הילדים הולכים לבית ספר בבוקר והוריהם לא יודעים אם הם יחזרו שלמים הביתה".

וולף מספר כי האמירתים מעוניינים בהמשך פיתוח היחסים עם ישראל. "מדברים פה על היקפי סחר עתידיים בין שתי המדיניות בגובה של 10 מיליארד דולר. אני יודע שהם רוצים להשקיע בארץ, ואנחנו פה.

וולף מספר ל'וואלה' כי "לפני כמה חודשים בפעם הראשונה ראיתי כאן במסעדה יין תוצרת הארץ, של גמלא. מאוד התרגשתי. היום יש להם חנויות שמוכרות יין ישראלי, יין כשר. יותר מזה, משרד התיירות המליץ לכל בתי המלון להחזיק מטבח כשר". מספר וולף.

וולף מספר על יוסי כהן ראש המוסד היוצא כמי שעשה הכי הרבה עבודה מאחורי הקלעים. "כשפגשתי אותו בוושינגטון לפני שנה, ניגשתי אליו ואמרתי לו אתה ארכיטקט של כל העניין הזה, אבל אף אחד לא יודע". אז הוא ענה לי "מי שצריך לדעת יודע" בן אדם פשוט וישר".

וולף נשאל איך האמירתים מקבלים את הישראלים. "הם נותנים כבוד לישראלים. אני גר פה 20 שנה, אני כבר הייתי בכל מיני מדינות ערביות. אי אפשר להשוות בין הערבים של מצרים, ירדן, סוריה, לבנון עם אמירתים. הם אנשים מאוד מנומסים, מתורבתים ונקיים. אף פעם לא ראיתי גלימה לבנה שיהיה עליה כתם. יש להם באוטו שלוש-ארבע גלימות, הם נקיים מצוחצחים, מגולחים".

"לדעתי זה שלום אמיתי. אני זוכר את הטיסה הישירה הראשונה מדובאי לארץ בהלוך יצאנו 3-4 אנשים, ובחזור היינו 176 אנשים, האנשים כאן עמדו עם גלימות ושרו 'הבאנו שלום עליכם'. בעברית זאת היית חוויה בלתי נשכחת".

קהילה יהודית איחוד האמירויות סולי וולף הסכמי אברהם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד