י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מבטיחה באופן אישי"

האיום שמשגרת המנכ"לית לח"כים של 'ימינה'

בקואליציה דרוכים לקראת ההצבעה על החוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה, וב'ימינה' הרוחות סוערות, כשכמה מהחברים הצהירו שיתנגדו. מנכ"לית המפלגה מאיימת על הח"כים האחרים וביקשה שלא יביעו את דעתם על החוק

האיום שמשגרת המנכ"לית לח"כים של 'ימינה'
נפתלי בנט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לאחר שאיילת שקד, ניר אורבך ומתן כהנא, הצהירו שיתנגדו ל"חוק נתניהו", שיוזם שר המשפטים גדעון סער, שלא להטיל את הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים, מנכ"לית מפלגת 'ימינה', סטלה ויינשטיין, המקורבת לנפתלי בנט, שיגרה איום לחברי כנסת אחרים במפלגה.

"ממש מבקשת שלא תפעלו כמו חברי הכנסת האלה ולא תתבטאו בחוק של סער. ומבטיחה באופן אישי כל מי שיתבטא יכנס לעוצר ראיונות", כך פורסם הערב (רביעי) ב'חדשות 12'.

על פי ההסכמים הקואליציוניים, לכל מפלגה בקואליציה יש זכות להטיל וטו על חקיקה. לאיילת שקד ולמתן כהנא אין אומנם זכות הצבעה, שכן הם התפטרו מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי, אך הם יכולים לשכנע את חברי מפלגתם להטיל ווטו על החוק של גדעון סער.

אם לא יוטל עליו וטו, החוק צפוי לזכות לתמיכתם של ששת חברי 'הרשימה המשותפת', כאשר יו"ר המפלגה איימן עודה כבר צייץ היום, בתגובה לדבריה של שקד נגד החוק וכתב: "לאיילת שקד יש רק אצבע אחת - לנו יש שש. גדעון סער, אפשר להעביר את החוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה - כבר בשבוע הבא".

מתן כהנא השיב לו על כך: "איימן, ראינו אתמול מה הידיים שלך מסוגלות לעשות", כשהוא מתכוון לעימות הפיזי שהתגלע בין איימן עודה לאיתמר בן גביר בבית חולים, ועל הדרך רמז כהנא את דעתו נגד החוק שיגביל את נתניהו מלשוב לראשות הממשלה.

מפלגת ימינה סטלה ויינשטיין גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד