ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
כל אחד מרגיש בר סמכא

ראש הישיבה במתקפה: "אלו האומרים ה'נכד' עבד עליו - אין רפואה למכתו"

הגאון רבי ישראל בונים שרייבר, ראש ישיבת 'נתיב הדעת' יוצא במתקפה חריפה ביותר נגד אלו המערערים על נכדיהם של גדולי ישראל. "אם כולם מבינים שכך אמר אותו גדול, למה רק אתה 'אויבער חכם' חושב שהנכד עבד עליו?!, הרי זהו מבזה ת"ח שאין רפואה למכתו" • דבריו המלאים

ראש הישיבה במתקפה: "אלו האומרים ה'נכד' עבד עליו - אין רפואה למכתו"
הגאון רבי בונים שרייבר צילום: שוקי לרר

הגאון רבי ישראל בונים שרייבר, ראש ישיבת 'נתיב הדעת' בירושלים, התייחס בוועד שמסר בישיבה בליל שבת, ותקף את אותם הטוענים שנכדי גדולי ישראל כביכול עובדים על הרבנים.

דבריו של ראש הישיבה באים בעקבות זלזול של כמה בחורים במכתבים שפרסם אחד מגדולי הדור על מעלת מצוות השמיטה ובעקבות כך נשא הגרי"ב שרייבר את שיחתו המתפרסמת כאן לראשונה ב'בחדרי חרדים'. 

בעיקרי דבריו אמר: "שמעתי ממרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל שמה שפשטה בימינו המחלה הנוראה ש'אין רפואה למכתה' רח"ל ומכלה רבים וטובים זהו מידה כנגד מידה למה שבימינו פשטה הרעה החולה הזו שכל אחד מרגיש בר סמכא להביע דעה או לטעון ולפרשן את הגדולים ש'הוא לא יודע על מה הוא מדבר' ורק הנכד 'עבד עליו'. הרי זהו מבזה תלמידי חכמים שאין רפואה למכתו".

הוא הוסיף וחידד לבני הישיבה: "ואין כל חדש תחת השמש, כבר בזמנו של הגרעק"א התעוררה המחלוקת הנודעת בין מדפיסי ש"ס וילנא למדפיסי ש"ס סאלאוויטא ובאותו זמן פרסמו שבנו של רעק"א שכנע אותו וכו'. על דברים אלה שמוכרים לכל גם בימינו לא הסכים רעק"א למחול משום שזוהי פגיעה בכבוד התורה".

"וכנודע תוצאות קפידתו של רבי עקיבא איגר היו נוראות ואיומות, ואם כן כמה יש להיזהר בזה מאד בימינו. אם כולם מבינים שכך אמר אותו גדול, למה רק אתה 'אויבער חכם' חושב שהנכד עבד עליו?!, הרי זהו מבזה ת"ח שאין רפואה למכתו".

"מלבד זאת", עורר ראש הישיבה, "אנו השומעים בקול גדולי ישראל ולא עושים חשבונות של מה ומי בודאי נקבל ע"ז שכר, אך אותו 'חכם מחוכם' גם אם יהיה צודק בחשבונותיו - שכר הוא לא יקבל... בתורתנו נצטווינו "תמים תהיה עם ה' אלוקיך", לא להתחכם, אם כולם מבינים שכך אמר אותו גדול למה רק אתה חושב שהנכד עבד עליו? תמים תהיה עם ה'".

את דבריו סיים: "איזו זכות יש לאחד שנמצא היכן שנמצא להעיז ולהביע דעה אחרת מאותם גדולים? מה שהם רואים אין כל אחד יכול לדעת, הם חיים בעולם אחר, עולמה של תורה, ויש להם דעת תורה". כך הגרי"ב שרייבר.

הרב שרייבר שמיטה ישיבת נתיב הדעת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד