י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
גזענים, אלימים ומסוכנים

קצין המשטרה העיד: "המפגינים ניסו לפרוץ לבלפור; מנענו אירוע הקפיטול"

תת-ניצב עופר שומר, שפיקד על כוחות המשטרה בהפגנות בלפור מסר עדות לטובת סגן ניצב ניסו גואטה, שמואשם בבית המשפט בתקיפת מפגין וצלם עיתונות במהלך הפגנה. בעדותו האשים שומר את מפגיני בלפור באלימות וגזענות. "אנו יודעים בוודאות שרצו לפרוץ לבית ראש הממשלה"

קצין המשטרה העיד: "המפגינים ניסו לפרוץ לבלפור; מנענו אירוע הקפיטול"
הפגנת שמאת בבלפור צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

במהלך עדות שנתן אמש (שלישי) תת-ניצב עופר שומר, לטובתו של סגן ניצב ניסו גואטה, שמואשם בבית המשפט בתקיפת מפגין וצלם עיתונות במהלך הפגנה שהתקיימה בקיץ הקודם סמוך למעונו של ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו., סיפר שומר בבית המשפט כי מפגינים "ניסו לפרוץ לבית ראש הממשלה". כך מפרסם ג'וש בריינר ב'הארץ'.

תת-ניצב עופר שומר פיקד על כוחות המשטרה בהפגנות נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שנערכו סמוך למעונו, ובבית המשפט הוא טען להגנתו של גואטה כי "זו היתה מלחמה" והאלימות שננקטה לדבריו היתה בלית ברירה. הוא טען כי כתב האישום הוא "חלק משרשרת ההרתעה נגד משטרת ישראל".

בעדותו בבית המשפט אמר תת- ניצב שומר בהתייחסו להפגנות בבלפור עליהן היה אחראי מתוקף תפקידו: "יש דברים שיש עליהם חיסיון ואנו יודעים בוודאות שרצו לפרוץ לבית ראש הממשלה". הוא ציין כי "דבר כזה היה עלול להוביל לאירוע כמו שקרה בגבעת הקפיטול. כשהאירוע בקפיטול קרה, אמרתי שבזכות משטרת ישראל נמנע אירוע דומה אצלנו".

לדבריו, "רוב המפגינים היו נורמטיביים. 90% מהם חברים שלי ששירתו איתי בצבא - עמך ישראל", אבל "היו גם אנשים שניהלו אסטרטגיה אלימה... היו סרטונים שלהם מתדרכים כשהם אומרים במפורש: 'שימו את הזקנות והזקנים מקדימה'. אנחנו יודעים בוודאות שהם עשו מארבים ובעיניי זה היה מארב תקשורתי. היו שם מומחים בנושא תודעה שהביאו הרבה ידע מהצבא - אנשי סיירת מטכ"ל - למשל הפסיכולוג של סיירת מטכ"ל שהוביל חלק מההפגנות".

שומר הוסיף לתקוף את מפגיני בלפור וסיפר: "זו היתה הפעם הראשונה ששמעתי כלפיי דברים גזעניים על המוצא שלי".

בנוגע לכתב האישום נגד סגן ניצב גואטה אמר: "בעיניי, כתב האישום נגד ניסו הוא חלק משרשרת ההרתעה נגד משטרת ישראל, זו החלשה של המשטרה בפני האזרחים. לא יכול להיות שאלף איש משתוללים, תוקפים, בועטים, מקללים ובסופו של דבר קצין שנותן את נשמתו למדינה, מקבל פקודה ישירה שדגל שחור לא מתנוסס מעליה, מבצע אותה ועומד בסוף לדין".

על פי דיווח של העיתונאי עמית סגל ב'חדשות 12' בחודש ינואר האחרון, מאבטחי השב"כ החליטו להכניס את בני משפחת נתניהו לאזור המאובטח למשך דקות ארוכות עד שעודכנו כי השטח נרגע, במהלך ניסיון של מפגינים לפרוץ למעונו של רה"מ נתניהו במהלך הפגנה בחודש אגוסט בשנה שעברה.

בעקבות התקרית, היחידה לאבטחת אישים של השב"כ תגברה אז את האבטחה סביב המעון הרשמי. ואף הוצבה גדר תיל סמוך למחסום שנפרץ על ידי המפגינים. 

מפרטי האירוע כפי שפורסמו ב'חדשות 12' עולה כי ראש הממשלה נתניהו הוכנס למתחם מאובטח במעונו, יחד עם רעייתו ואנשים נוספים שנכחו בבית, ושהה שם בין 30 ל-45 דקות תחת השגחת הדוקה של השב"כ.

בארוגני המחאה דחו את הפרסום וטענו כי נתניהו 'מסע הסתה נגד המפגינים'. מתנועת הדגלים השחורים נמסר כי "בחודשים האחרונים מתנהל מסע הסתה קשה ואכזרי נגד המפגינים נגד השחיתות השלטונית. כתוצאה מההסתה היו מאות מקרי תקיפה מתועדים.

"הדרך לעצור את זה ולהחזיר את מדינת ישראל למסלול הנכון הוא הגבלת קדנציות ומלחמה בלתי מתפשרת בתרבות השקר והשחיתות של ממשלת נתניהו. זה מה שנדרש כעת למדינת ישראל", הוסיפו בתנועה. מתנועת קריים מיניסטר נמסר בתגובה: "ההסתה והשקרים של ראש הממשלה נגד המפגינים חצו היום קו אדום. שום מחסום לא נפרץ והמפגינים הפגינו כחוק ברחוב ציבורי מחוץ לאחת הכניסות ובידינו תיעוד לכך".

אין לנו ספק כי אם ראש הממשלה ורעייתו נכנסו לחדר מאובטח זה תוצר של טירוף המערכות השורר במשפחת נתניהו. בלתי נתפס שאמצעי התקשורת נותנים יד לשקרים מבלי לבדוק את העובדות. במשך חצי שנה אנו מקיימים בבלפור מחאה לא אלימה ונמשיך למחות בדרך זו כל מוצ"ש בבלפור עד שהמושחת ילך", לשון ההודעה.

 

בלפור בנימין נתניהו מפגיני שמאל ניסו גואטה עופר שומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד