ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
רטוריקה נאצית

בהשראת השואה: אתר סיני מציע 'פתרון סופי' לשכנים

סין הפרה לאחרונה את המרחב האווירי של טייוואן בתגובה לתמיכה הבינלאומית שקיבלה האחרונה | חבר פרלמנט גרמני ומכהן כחבר בוועדת החוץ השווה מינוח שהוזכר באתר סיני בהקשר לסאגה מול טייוואן, להשמדה ההמונית אותה הובילו הנאצים כנגד היהודים

בהשראת השואה: אתר סיני מציע 'פתרון סופי' לשכנים
חיילים סינים מתאמנים צילום: Pixabay

אתר המנוהל על ידי הרשויות בסין מדווח על 'פתרון סופי לשאלת טייוואן' בהשוואה מכוערת ורצחנית לרטוריקה הנאצית.

בייג'ין מפרה את המרחב האווירי של מדינת טייוואן הדמוקרטית במשך שבועות. הנשיא שי ג'ינפינג קרא כעת בגלוי ל"איחוד מחדש" עם טייוואן, שסין טוענת ששייכת לשטחה. מנגד, ארה"ב מסייעת להכשיר חיילים בטייוואן, מהלך שמעורר זעם רב בסין.

פרנק מולר-רוזנטריט, חבר פרלמנט גרמני ומכהן כחבר בוועדת החוץ, השווה את המינוח שבחר האתר, ל"פתרון הסופי של הנאצים לשאלה היהודית" - התוכנית לרצח המוני של יהודים.

"אם אמצעי תעמולה סיני פועל לפי מונחים היסטוריים טעונים, כל פעמוני האזעקה צריכים לצלצל לנו על רקע ההיסטוריה שלנו", אמר מולר-רוזנטריט לאתר החדשות "וולט".

"לא ברור אם הרפובליקה העממית תיישם את האיומים שלה מבחינה צבאית בשלב כלשהו, ​​אבל ברור שהמפלגה רוצה לשלוט בטייוואן בכל הכוח", המשיך רוזנטריט. "הממשלה הפדרלית צריכה לחזק את הדמוקרטיה של האי הקטן. עבור גרמניה והאיחוד האירופי במקרה של ספק לחופש". עד כה, לברלין היו יחסים לא רשמיים עם טייוואן כדי לא להתגרות בסין. כמה מומחים טוענים שההתקפות האוויריות האחרונות של סין, היו בתגובה לתמיכה הבינלאומית ההולכת וגדלה, כולל מהאיחוד האירופי, לעצמאות טייוואן.

ריינהרד בוטיקופר, חבר הפרלמנט האירופי למען הירוקים, קרא לאיחוד האירופי להשתמש באמצעים כלכליים כדי להעמיד את סין במקומה. "האיחוד האירופי צריך הסכם השקעה דו -צדדי עם טייוואן",

העיתון הסיני 'גלובל טיימס', פרסם בשבוע שעבר מאמר באנגלית המזהיר כי סין תנקוט בפעולה לכיבוש טייוואן והשתמש בשפת "הפתרון הסופי" בציוץ בטוויטר.

אלכסנדר פבזנר, מנהל ומייסד מרכז המדיה הסיני בישראל, ציין כי העיתון העולמי אינו מייצג את ממשלת סין ולעתים קרובות משתמש ב"רטוריקה דלקתית", והוסיף כי בחירת המילים נובעת כנראה מבורות.

סין טייואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד