י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בחסות סעודיה

חיילים גרמניים תכננו הקמת צבא פרטי בתימן ונעצרו

חיילים גרמנים לשעבר, נעצרו בשל תכנון הקמת צבא פרטי למלחמה בתימן | הם תכננו לשלם לכל אחד מיחידתם שכר של כ-40,000 אירו לחודש ולקבל חסות כלכלית מסעודיה

חיילים גרמניים תכננו הקמת צבא פרטי בתימן ונעצרו
אילוסטרציה צילום: pexels

שני חיילים גרמנים לשעבר נעצרו בחשד שניסו להקים כוח של שכירי חרב ללחימה במלחמת האזרחים בתימן, כך אמרו התובעים בגרמניה.

שני החיילים, אדולף ג' ואכים איי, יעמדו לדין בגלל תכנון טרור, משטרת גרמניה עצרה היום (רביעי) את שני החיילים לשעבר בדרום גרמניה לטענתם, הם תכננו לגייס עד 150 איש לצבא פרטי המורכב משוטרים וחיילים לשעבר. הם רצו להציע את שירותיהם לממשלת סעודיה למשימות בלתי חוקיות בתימן, כך על פי התביעה הגרמנית.

תימן נקלעה למלחמת אזרחים בין הממשלה הנתמכת על ידי ארה"ב והמערב ועל ידי סעודיה, לבין תנועת הח'ותים החמושה הנתמכת על ידי איראן. סעודיה נכנסה למלחמת האזרחים בשנת 2015 זמן קצר לאחר כיבוש הבירה צנעא על ידי החות'ים, הנתמכים על ידי איראן.

החיילים לשעבר הנאשמים רצו שסעודיה תממן את פעילותם הפרטית בתימן, כך נמסר מטעם התביעה בגרמניה. הגברים ניסו לגשת לסוכנויות ממשלתיות בסעודיה אך הם לא קיבלו תגובה ומאמציהם לא צלחו. בהצהרה התובעים הפדרליים פירטו טענות נרחבות וחמורות נגד שני החיילים לשעבר, התביעה ציינה כי "היה להם ידע נרחב וכישורים צבאיים".

התביעה טוענת כי החיילים החליטו להקים כוח של שכירי חרב בפיקודם הבלעדי בתחילת 2021. הם תכננו לשלם לכל אחד מיחידתם שכר של כ-40,000 אירו לחודש עבור שירותיהם.

המגזין שפיגל הגרמני, שדיווח לראשונה על המעצרים, אמר כי הכוח השכיר היה אמור לתקוף אזורים שהוחזקו בידי המורדים החות'ים בתימן. אחד הנאשמים נעצר במינכן והשני בדרום מערב גרמניה. החיילים לשעבר הופיעו היום בבית המשפט לדיון בנושא מעצר לפני משפט.

גרמניה חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד