כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

שר התחבורה: "נאבק לקבל תקציב לשיפור תשתיות כביש 71"

בתשובה לשאילתא שהציגה חברה הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, טען שר התחבורה כי כביש 71 - אחד הכבישים המסוכנים בישראל, נמצא בהליכי תכנון לשיפור תשתיות

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

בתשובה לשאילתא שהציגה חברה הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, טען שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, כי כביש 71 - אחד הכבישים המסוכנים בישראל, נמצא בהליכי תכנון לשיפור תשתיות אך באותה הנשימה ציין, כי קבלת התקציב עבור העבודות היא משימה לא פשוטה

חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, הציגה בפני מליאת הכנסת שאילתה הנוגעת לכביש 71, הנמצא ברשימת הכבישים המסוכנים ביותר בישראל וגובה מדי שנה מספר גדול של קורבנות. חברת הכנסת ציינה, כי בעקבות התאונות בכביש 71 בחודש פברואר השנה, שונה סימון הכביש לקו הפרדה רצוף בצומת המחצבה. צעד זה, אמרה ח"כ לוי-אבקסיס, לא פתר את הבעיה אלא העביר את מוקד הסכנה לנקודה אחרת בהמשך הכביש. בשאילתה אותה שאלה ח"כ לוי-אבקסיס, היא ביקשה לדעת מה בכוונתו של שר התחבורה, ישראל כץ, לעשות בנושא כביש 71. בנוסף שאלה מדוע נבחר פתרון סימון קו ההפרדה הרצוף, למרות שאינו מטפל בעומק הבעיה.

בתשובה לשאילתא טען השר כץ כי: "הכביש הזה הוא חלק מתוכנית נתיבי ישראל. הוא כביש שאנחנו כן הצבנו אותו על סדר-היום, אנחנו כן הכנסנו אותו להליך של תכנון, ולצד אותם פרויקטים שכבר תוקצבו לביצוע, הוא פרויקט שתוקצב לתכנון".

יחד עם זאת, אמר השר כי "העלות של הכביש היא 1.6 מיליארד שקלים. זה לא סכום פשוט. אנחנו נעמוד בפני מאבקים לא פשוטים באוצר ואני מניח שיהיה צורך רב להסביר מדוע חשוב להמשיך את הפרויקטים". השר הוסיף, כי "יש לנו כבר הוכחות שהשקעה כזאת היא השקעה שנושאת פירות גם מבחינה כלכלית, לאומית, בטיחותית, הצלת חיים וכל שאר הדברים".

עמותת אור ירוק: "כביש 71 הוא בין הכבישים המסוכנים ביותר בישראל ויש לשפר את תשתיותיו בדחיפות. במחקר שערכנו נמצא, כי אם המדינה תטפל בכ-200 קילומטר של כבישים עם מסלול אחד כך שהכביש יהפוך לדו מסלולי עם מפרדה קשיחה, ניתן יהיה להציל את חייהם של 19 בני אדם בשנה. על המדינה לסלול נתיב נוסף בכביש, לבנות מפרדה קשיחה למניעת תאונות חזיתיות, להסדיר את הכניסות והיציאות מהיישובים ולהתקין תאורה מלאה לכל אורך הכביש - לטובת בטחון התושבים".
שאילתא אורלי לוי שר התחבורה כביש שיפור תשתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד