י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
יעבירו מידע על בניה בהתנחלויות

לא רק קונסוליה: ארה"ב מתכננת לפתוח שלוחה נוספת לפלסטינים

לאחר שדווח שארצות הברית מתכוונת לפתוח ואם צריך אף לכפות, קונסוליה פלסטינית במערב ירושלים, כעת מדווח שהאמריקנים מתכוונים להרחיבה ולפתוח בנוסף, שלוחה במזרח העיר | הקונסוליה והשלוחה שלה סייעו במשך שנים להקמת מוסדות השלטון ומנגנוני הביטחון של הרש"פ

לא רק קונסוליה: ארה"ב מתכננת לפתוח שלוחה נוספת לפלסטינים
הקונסוליה ברחוב אגרון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעוד בישראל מנסים להיאבק בהקמת הקונסוליה הפלסטינית, ארצות הברית כבר מתכננת את הרחבתה והקמתה מחדש של שלוחה במזרח ירושלים. כך דווח בעיתון "ישראל היום".

לפי הפרסום, לאחר שדווח שארצות הברית שוקלת לפתוח מחדש לא את הקונסוליה שלה לפלסטינים ברחוב אגרון שבמערב ירושלים, גם אם בניגוד לעמדת ישראל, כעת גם היא שוקלת הקמת שלוחה של הקונסוליה הזאת במזרח ירושלים.

השלוחה שאותה מתכוונת ארצות הברית לפתוח, פעלה עד 2010, וסייעה בעבר יחד עם הקונסוליה להקמת מוסדות השלטון ומנגנוני הביטחון של הרשות הפלשתינית. השתיים עמדו בקשר עם המנהיגות הפלשתינית במזרח ירושלים, בגדה וברצועה, ואף העבירו למחלקת המדינה של ארה"ב נתונים על הבנייה בהתנחלויות.

ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד אשתייה הבהיר לפני ימים אחדים בדיווח של "מבט לתקשורת פלשתינית" כי "המסר מהממשל האמריקני החדש הוא שירושלים אינה עיר ישראלית מאוחדת, ושהממשל האמריקני לא מכיר בסיפוח של ירושלים הערבית על ידי הצד הישראלי. אנו רוצים שהקונסוליה האמריקנית תניח את הבסיס לשגרירות האמריקנית העתידית במדינה הפלשתינית".

"הצעד האמריקני מרחיק את ארה"ב מההשקפה שירושלים היא עיר מאוחדת אחת, השקפה שעמדה בבסיס ההחלטה להעביר את שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים", כך לדבריו.

קונסוליה אמריקנית פלסטינים ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד