י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ברקע הניסיון להגיע לאיראן

משנים אסטרטגיה? בכת 'לב טהור' משבחים את מדינת ישראל

תיעוד וידאו מאנשי כת 'לב טהור' חושף יחס מפתיע ולבבי למדינת ישראל ולהתנהלותה בכל הנוגע לאתגר הפלסטיני | בשבועות האחרונים מתכננים ראשי הכת להעביר את הקהילה ל'מקום מבטחים' באיראן אך ניסיונותיהם כשלו שוב ושוב | צפו

משנים אסטרטגיה? בכת 'לב טהור' משבחים את מדינת ישראל
ילדים בקהילת לב טהור צילום: באדיבות המצלם

טוויסט בעלילה?, בתיעוד וידאו שהגיע ל'בחדרי חרדים', נראים שני אנשי כת לב טהור מגואטמלה, שאחד מהם נמצא כרגע בכורדיסטן, משבחים את מדינת ישראל בצורה לא אופיינית, וזאת לאחר שהם מתנגדים למדינת ישראל בצורה קיצונית מאד.

אוריאל גולדמן, אחד מאנשי כת לב טהור שנמצא בכורדיסטן יחד עם עוד שניים מחבריו, שם הם ממתינים לשאר אנשי הכת כדי לנסות לקבל מקלט מדיני באיראן לאחר שלטענתם מדינת ישראל רודפת אותם.

כזכור, בשבועות האחרונים ניסו אנשי הכת להגיע לכורדיסטן ומשם לנסות להגיע לאיראן, אך שלטונות גואטמלה מנעו זאת מהם, הם ניסו להגיע מקסיקו בשבוע שעבר, ומשם לכורדיסטן ומשם לאיראן, אך נבלמו.

הם טענו בפני אנשי הביטחון במקום כי הם "נרדפים" ובשל כך הם מבקשים מקלט ברפובליקה האיסלאמית. אנשי הביטחון עכבו אותם ולא אפשרו את עלייתם למטוס. ל'בחדרי חרדים' נודע כי שלושה מאנשי הכת כבר נמצאים בכורדיסטן, שם הם ממתינים לשאר חברי הכת, ומשם כוונתם היא להגיע לאיראן. שלושת האנשים הם עמרם משה יוסף רוזנר, יואל העניך הלברנץ ואוריאל גולדמן.

עכשיו מתברר כי אנשי הכת לא ממש חושבים שמדינת ישראל היא מדינה רעה, בתיעוד וידאו מיום העצמאות האחרון, נראה אוריאל גולדמן משבח את מדינת ישראל ואת היחס שהם נותנים לפלסטינים, וטוען כי כל הזמן מחפשים את מדינת ישראל, ותמיד ממציאים שקרים על המדינה. וישראל מתנהגת בחמלה עם הפלסטינים.

זו אינה הפעם הראשונה שאנשי הכת האכזרית שראשיה מרצים עונשי מאסר כבדים בארה"ב, מנסים להגיע לאיראן. בנובמבר 2018 דווח כי אנשי כת "לב טהור" ביקשו מקלט מדיני אצל הרפובליקה האיסלאמית של איראן. גם אז סוכלה המזימה.

מנכלית ארגון 'מגן' שאנה אהרונסון המלווה חלק מהמשפחות שיקיריהם שבויים בכת: "הסרטון הזה הוא דוגמא נוספת של השקרים של מנהיגי הכת שמראים עד כמה כל ההתנהלות שלהם מבוססת על ניסיון לשלוט בחברי הכת ולא על הדת כפי שהם טוענים. הם משקרים בענייני כשרות כדי למנוע אוכל מחברי הכת, הם מחללים שבת כדי להציל את שלמות הכת והם משקרים לגבי היעד הסופי של המסע ולא מספרים לחברי הכת שהיעד הוא איראן. המדינה חייבת לסיים את הסאגה, לדאוג למעצר בינ"ל של חלק מראשי הכת ולהחזיר את הילדים לארץ. אנו קוראים גם לציבור להפעיל לחץ על הרשויות ולעשות כל מה שהם יכולים על מנת להביא את הילדים למקום מבטחים".

לב טהור מדינת ישראל פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד