ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בעקבות העתירות

גזירת המעונות: המדינה דוחה בשבועיים את יישום המתווה בפועל

גזירת מעונות היום: המדינה לבג"ץ - דוחים בשבועיים נוספים את הקיצוץ בסבסוד לו זכה ציבור האברכים עד היום, זאת בכדי לגבש עמדה משפטית מול העתירות שהגישו עורכי הדין שמואל מקלב אוריאל שטרן ויונתן פלדמן כנגד הקיצוץ הכואב שיפגע בכיסם של אלפי משפחות 

גזירת המעונות: המדינה דוחה בשבועיים את יישום המתווה בפועל
אילוסטרציה צילום: pixabay

הגזרה של שר האוצר אביגדור ליברמן לביטול סבסוד המעונות לילדי אברכים נדחית שוב, בעקבות עתירות שהוגשו לבג"צ בנושא עורכי הדין שמואל מקלב אוריאל שטרן ויונתן פלדמן, המדינה מודיעה לבג"ץ: דוחים בשבועיים נוספים את הקיצוץ כדי לגבש עמדה משפטית מול העתירות שהוגשו.

המדינה בבקשתה לדחיית ביטול הסבסוד מציינת, כי בענייני מבחני התמיכה מושא העתירות, נערכו ישיבות רבות בדרגים בכירים. ורק בימים האחרונים התקיימה ישיבה נוספת בראשות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ובכוונתם להביא את הסוגיות שבעתירה להחלטת היועץ המשפטי לממשלה.

עוד מעדכנת המדינה את בית המשפט בתשובתה כי בימים האחרונים נעשו מאמצים רבים לגבש את עמדת המדינה וכי היועץ המשפטי לממשלה הקדיש זמן רב ומשמעותי לצורך התייעצות בעניין עם גורמים שונים ובהם הדרג המדיני הרלוונטי.

המדינה מסיימת את בקשתה וטוענת כי ההכרעה באותה סוגיה עשויה להשפיע על גדרי המחלוקת עליהם נסובות העתירה. המדינה מבקשת להמשיך את סבסוד האברכים עד לתאריך 15.11.2021.

עורכי הדין שמואל מקלב אוריאל שטרן ויונתן פלדמן המייצגים את העותרים בתגובה לבקשת המדינה: "ככל שההחלטה על שינוי התבחינים נדחית, איננו מתנגדים לבקשת המשיבים".

נציין, כי מבקשותיהם האחרונות של המשיבים עולה, כפי שציינו בהרחבה בעתירה, כי ההחלטה נשוא העתירה התקבלה ללא בחינה רצינית על כלל היבטיה. "ראוי היה שהבחינה המעמיקה שעורכים המשיבים כעת היתה נערכת טרם קבלת ההחלטה כאמור ולא בעיצומה של שנת לימודים, באופן שמותיר עשרות אלפי הורים בחוסר וודאות".

בארגון "אמת ליעקב" שעתרו לבג"ץ, מגיבים:  "התנהלות המשיבים מעוררת תהיות, מצופה היה כי המשיבים יבחנו את משמעויות ההחלטה עוד בטרם התקבלה. ההורים - עומדים באמצע שנת הלימודים, שינוי מבחני הזכאות נכנס לתוקף בעוד 10 ימים, אך המשיבים מבקשים להאריך את אי הוודאות ב-15 יום נוספים. כך, ככל והתקנות ייכנסו לתקפן, האימהות ימצאו עצמן באמצע חודש (עליו שילמו חודש מלא או חסר), בחוסר אונים".

"מצופה היה כי המשיבים יתעשתו וידחו את התקנות במספר חודשים לצורך קיום דיון עמוק וממצה. יחד עם זאת, משהמשיבים מתעקשים לנהל את ההליך בצורה זו, המבקשות לא ימנעו מהם את הזמן אותו הם מבקשים כדי ללבן את הסוגיות הנדרשות, והן נותנות הסכמתן לבקשה".

בג"ץ מעונות יום אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד