כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024

קורס מוהלים של מכון עליה: הכשרה תורנית המובילה בישראל

לעם היהודי יש הרבה צרכים שאין לאומות העולם, אלו מאפשרים למעגלים רבים של אנשים להתפרנס ממקצועות תורניים כאשר הם גם נהנים מפרנסה מכובדת והם גם נהנים משליחות של מצווה

קורס מוהלים של מכון עליה: הכשרה תורנית המובילה בישראל
בוגרי הקורס צילום: צוות מכון עליה

רבים הם בני התורה שרוצים לעסוק בתחום תורני. הם צריכים את ההכנסה הנוספת לצורך פרנסת הבית אך מנגד הם לא רוצים לצאת לעבוד בעבודה של חולין. הם מרגישים שעבודה במסגרת תורנית ובתחום תורני היא עבודה שתשמור עליהם ותשאיר אותם במקום בו הם רוצים להישאר.

הדבר היה נכון בכל הדורות אך היום יותר מתמיד אנחנו יודעים עד כמה העבודה עשויה לדרדר את הבן אדם ולהוציא אותו מהמסגרת אליה הוא השתייך עד כה. זה מתחיל בצורך נואש להחזיק סמארטפון זה ממשיך בהתחככות עם חברה ברמה רדודה וכך האדם מתקרר עוד ועוד בכל מה שקשור לעניינים שבקדושה, בשמירה אדוקה על ההלכות וכן הלאה.


לימודים קדושים • צוות מכון עלייה

 הכשרה תורנית למגוון מקצועות

לעם היהודי יש הרבה צרכים שאין לאומות העולם. היהודי זקוק לרב, הוא צריך מוהל, הוא חייב שוחט והוא לא יוכל לאכול בלי שיהיו משגיחי כשרות.

אז כל אלו מאפשרים למעגלים רבים של אנשים להתפרנס ממקצועות תורניים כאשר הם גם נהנים מפרנסה מכובדת והם גם נהנים משליחות של מצווה.

הכירו את מכון עליה

מכון עליה נפתח על מנת לאפשר לבני התורה המעוניינים בכך, ללמוד ולרכוש מקצוע וליהנות מלימודי הכשרה מקצועיים ברמה גבוהה מאוד בלי פשרות. המדובר הוא בלימודי מקצוע בתחומים מגוונים שיפתחו עבור הבוגרים שערים לעבוד בתחומים נחשבים שיש להם הרבה מאוד ביקוש.

אם זה לימודי בוררות ואם זה לימודי טוען רבני. כך גם לימודי מוהלות או לימוד כתיבת סת"ם. אלו הן רק דוגמאות למקצועות אותם אפשר ללמוד ולרכוש כמקצוע ממש במכון עליה.

במכון עליה משקיעים את המקסימום בכל קורס וגם בכל תלמיד על מנת שבסופו של דבר כל מי שבא ללמוד תחום מסוים יצא כאשר המקצוע בידו ויש לו הסמכה לעסוק בתחום הנחשק. הוא גם יהיה בטוח בעצמו באופן מוחלט וזאת הודות לכל הידע המקיף וכל הכלים המקצועיים שהוא יקבל לצורך העיסוק בעבודה.

קורס המוהלים של מכון עליה בית מדרש גבוה

יש ביקוש רב למוהלים. בכל יום נולדים עוד ועוד תינוקות ולמעשה בכל יום יש מאות בריתות בכל רחבי הארץ. כך ששווה בהחלט להשקיע בלימודי מוהלות וכך ליהנות מפרנסה בשפע ממקצוע קדוש שכזה.

כיום הרבה מאוד תלמידים מבקשים ללמוד דווקא במכון עליה. זאת בגלל שבמכון עליה מציעים הכשרה מלאה בפיקוח מלא בכל ההיבטים הקשורים לנושא הלימוד. הן בהיבט הרפואי והן בהיבט ההלכתי.

במכון עליה מקבלים התלמידים הכשרה מקצועית ומקיפה כאשר מדובר בלימוד עיוני ומעשי גם יחד.

התלמידים מקבלים הכשרה רפואית שהיא מיועדת למוהלים כולל תרגול מעשי בעזרת בובות מיוחדות אותם יצרו לשם כך. זה בעצם היתרון המהותי שמאפשר לתלמידים ללמוד ולתרגל היטב בלי ליטול על עצמם סיכונים.


צילום מברית • צוות מכון עלייה

פרטים טכניים על הקורס

הקורס למוהלים הוא לא ארוך. מדובר בקורס שמתקיים אחת לשבוע במשך שלושה חודשים.

במהלך הקורס לומדים התלמידים את היחידות הבאות:

חלק א – לימוד הלכתי של כל ההלכות המבוססות על שו"ע יו"ד והלכות מילה.

חלק ב – לימוד רפואי שזהה כולל גם קורס החייאה עם רישיון מד"א.

חלק ג – לימוד מעשי הנעשה בעזרת מודלים של בובות הדומים למקור כאשר ניתן לדמות עליהם ברית מילה. הבובות הללו גם בוכות בכי מדומה כדי שהתרגול יהיה הכי אוטנטי שרק יכול להיות.

בסיום הקורס עוברים התלמידים מבחנים עיוניים מסכמים והם מקבלים תעודת הסמכה מטעם המכון.

הציוד שמקבלים התלמידים

במהלך קורס מוהלים מקבלים התלמידים את הבובות הנ"ל שהם בייצור מיוחד למוהלים יחד עם אביזרים נוספים הקרובים למקור. כך הם יכולים לתרגל היטב ברית מילה בלי להכאיב או לסכן תינוקות. התלמידים מקבלים גם תיק מהודר שיש בו את כל כלי המילה. (מתנה בשווי 1,700 ₪!)

למי מתאים הקורס?

אז זה בהחלט נשמע טוב. אך לא לכל אחד מתאים ללמוד את הנושא כי לא כל אחד יכול להיות מוהל.

אז מי מתאים לקורס כזה?

  1. אדם ירא שמיים שלא נרתע להיות במגע עם דם.
  2. אדם שיש לו יכולת לפעול גם בשעת לחץ.
  3. אדם שהוא בעל חוסן נפשי גבוה.

 למידע נוסף על קורס מוהלים »

מוהלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}