י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

רעיונות למאכלים כשרים וקלי הכנה לילדים

קבלו מספר רעיונות למאכלים קלי הכנה, טעימים ומשביעים שמתאימים לכל המשפחה וכמובן - כשרים למהדרין

רעיונות למאכלים כשרים וקלי הכנה לילדים
פיצה משובחת צילום: unsplash

רעיונות למאכלים כשרים לילדים

ארוחות משפחתיות בסופי שבוע נוטות להיות גדולות וכבדות וכוללות לרוב כמה מנות שעבודה וזמן הושקעו בהכנתן. כמה פעמים אמרתם אחרי ארוחות גדולות שאף אחד כנראה לא יאכל עוד דבר עד מחר, אבל לאחר כמה שעות הילדים משמיעים קולות של רעב? אומנם הארוחה הייתה דשנה, אבל לקראת הערב הבטן שוב מתעוררת ואתם מחפשים להכין משהו קליל שגם הילדים ישמחו לאכול. בין אם מדובר במאכלים חלביים ובין אם מדובר במאכלים פרווה, יש מגוון מתכונים כשרים קלים, שתוכלו להכין בזמן קצר ויהיו בדיוק מה שצריך כשמתעורר הרצון לאכול משהו קטן.

משפחתית עגולה

המאכל האיטלקי הידוע הכולל בצק עגול, רוטב עגבניות ופתיתי גבינה נחשב למזון בסיסי, אבל הוא נפוץ בכל העולם ואהוב על כל שכבות הגיל. ישנם לא מעט תוספות ושדרוגים שנעשו למתכון הבסיסי לפיצה, אבל אחד היתרונות שלו הוא הפשטות, שגם מאפשרת להכין אותו בבית, להוסיף תוספות שאוהבים שנמצאות בכל בית ואפילו ליהנות מההכנה היצירתית עם הילדים.

הכנת הבצק פשוטה ולא אורכת זמן, אך כדאי להכין את הבצק מעט קודם ולתת לו לתפוח, כך שזמן ההרכבה והאפייה יהיה קצר, כיוון שהתיאבון של הילדים (וגם ההורים) מתחיל להתעורר.

להכנת בצק לפיצה מערבבים בקערה שמרים טריים או יבשים, מעט סוכר, קמח, מים פושרים, מלח ושמן זית. לשים את המרכיבים ליצירת בצק אחיד ומשאירים להתפחה כשהקערה מכוסה במשך שעה. את הבצק התפוח מחלקים לעיגולים, יוצרים כדורים וכל אחד מכין את הפיצה שלו. מרדדים את הבצק לעלה, מוסיפים רוטב עגבניות לפיצה, גבינה צהובה מגוררת ושלל תוספות ומכניסים לתנור לחמש עשרה עד עשרים דקות. הריח יתפשט במהרה בבית ויגרום לכולם להגיע לשולחן.

לביבות תירס צבעוניות

ילדים אוהבים תירס בכל צורותיו, וזו דרך מצוינת לגרום להם לאכול לביבות צבעוניות של ירקות מגוונים ואפילו לבקש תוספת כשהם רואים את גרעיני התירס המבצבצים מתוך הלביבות הפריכות הזהובות. להכנת הלביבות מערבבים גרעיני תירס מקופסה (זה מהיר ופשוט), ביצה, קמח, קמח תירס, בצל וגבינה קשה שאוהבים. אפשר להיות יצירתיים עם הירקות המצויים במקרר ולהוסיף כרובית, קולרבי, גזר מגורר, קישואים ועוד.

טוחנים מעט את המרכיבים אבל רק מעט, כך גרעיני התירס נשארים כמעט בשלמותם. מניחים בכף מעט בלילה במחבת משומנת ומטגנים עד להזהבה, הופכים ומוציאים כשהן זהובות משני הצדדים. אם רוצים להכין את הלביבות בגרסת פרווה, פשוט מוותרים על הגבינה. אפשר להוסיף זיתים קצוצים שנותנים טעם מיוחד ועסיסי.

פסטה ברוטב פסטו

מאכל קל הכנה, טעים ומשביע שמתאים לכל המשפחה לארוחה קלה, עם ניחוח הבזיליקום הרענן שמתפשט במטבח. את הפסטה, בצורה שאתם בוחרים, מכינים לפי ההוראות המצויות על גב האריזה, ואת הרוטב ניתן להכין חלבי או פרווה לפי בחירתכם. אם יש לכם עלי בזיליקום טריים טוחנים אותם במעבד מזון, ואם אין עלים טריים, אפשר להשתמש ברוטב פסטו קנוי ולהוסיף לסיר. טוחנים עלי בזיליקום עם צנוברים, שום, שמן זית, מלח וגבינת פרמזן. לסיר הפסטה המסוננת מוסיפים את הממרח שנוצר ומבשלים כמה דקות. אפשר להוסיף מעט שמן זית עם ההגשה ועוד פרמזן מגוררת, והינה ארוחה מושלמת בכמה דקות הכנה.

פנקייק חלבי או פרווה

ילדים ומבוגרים כאחד אוהבים פנקייק. את החביתייה הרכה, הספוגית והמתוקה הזו שקשה להפסיק לנשנש ניתן להכין במגוון צורות ולהוסיף רטבים, ריבות או דבש, וכשמכינים את המאכל החמים והרך, כדאי להכין כמות גדולה כדי שכולם יוכלו ליהנות. מערבבים קמח, אבקת אפייה, סוכר, ביצה, חלב, חמאה ומעט מלח. את הבלילה יוצקים במצקת למחבת ומטגנים עד להשחמה. אם רוצים פנקייק פרווה, מחליפים את החמאה בשמן ואת החלב במים. את הפנקייק עורמים בצלחת ויוצקים סירופ מייפל או סירופ שוקולד להנאת הסועדים.

סלט שיש בו הכול

הדרך לגרום לילדים לאכול סלט היא לפעמים לעניין אותם. כך בדיוק ניתן להכין סלט שבו מכניסים כל מה שאוהבים והכול משתלב בו באופן מושלם וצבעוני. ירקות מכל הסוגים, טונה מקופסה, ביצים קשות, זיתים ורטבים שאוהבים – דרך מצוינת לארוחה בריאה, יפה למראה וקלה להכנה שלא תכביד על בני המשפחה אחרי ארוחה גדולה, ובה כל אחד יוכל למצוא את מה שהוא אוהב.

ארוחות כשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד