י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
גזרת מעונות היום

נשות האברכים בקריאה לחברי 'ימינה': "בידיכם הכוח לדפוק על השולחן"

בצל דחיית המתווה בשבועיים, ראשי פורום נשות האברכים הסרוגים שיגרו מכתב לראש הממשלה בנט, שרי וחברי הכנסת מטעם 'ימינה' - בדרישה שיעצרו את ביטול סבסוד מעונות היום לילדי האברכים | הם הזכירו: "אתם התחייבתם שתשמרו על ערכי הציונות הדתית!"

נשות האברכים בקריאה לחברי 'ימינה': "בידיכם הכוח לדפוק על השולחן"
ישיבת מרכז הרב, ארכין צילום: פלאש 90

המאבק נגד ביטול סבסוד מעונות היום לילדי האברכים ממשיך, כשהיום (חמישי) נשות אברכים שיגרו מכתב לכל חברי סיעת 'ימינה' - בו דרשו שיעצרו את ביטול הסבסוד.

הנשים, נציגות פורום 'תורתן אומנותן', שלחו מכתב לראש הממשלה בנט ולחברי סיעתו, בו ביקשו שיפעלו לביטול ביטול הסבסוד, תוך שהן מזכירות את ההבטחה שלהם לשמור על ערכי המגזר הדתי-לאומי.

"לפני כארבעה חודשים הכריז שר האוצר אביגדור ליברמן על ביטול סבסוד המעונות לילדי האברכים מתוך מטרה לגרום לאברכים להיכנס למעגל העבודה", פתחו במכתבם. "אבל, הנפגעות העיקריות הן אנחנו, נשות האברכים, וילדינו. אנו נושאות בעול הפרנסה כדי שהבעלים שלנו יוכלו להתמסר ללימוד התורה, עובדות קשה מאוד, במשרות גדולות, בנוסף למשרת אם מלאה בגידול ילדינו.

"הגברים שלנו לומדים תורה לאחר שירות צבאי מתוך שליחות לאומית, לחזק את רוח האומה ואת החיבור למסורת הדורות. החלטה מרושעת זו פוגעת בכל זה ישירות, ומשתמשת בנו ובילדינו ככלי במשחק הפוליטי", תקפו הנשים הנשואות לאברכים.

"החלטה זו מוסיפה להוצאה החודשית שלנו 1,500-3,00 שקל. מה עלינו לעשות? להפסיק לעבוד?", תהו, והזכירו: "אתם התחייבתם שתשמרו על ערכי הציונות הדתית! לימוד התורה אינו אבטלה, הוא הבסיסי שבערכינו!".

"אם בו פוגעים בצורה כל כך קשה- בשביל מה הקמתם קואליציה? כדי שמשפחות האברכים ייאלצו לחיות. בעוני מחפיר? בידיכם הכוח לדפוק על השולחן ולומר: עד כאן! פגיעה במשפחות הלומדים – לא במשמרת שלנו!", קראו בסיום המכתב.

בתקופה האחרונה נפגשו נציגות הפורום עם כמה מחברי הכנסת בקואליציה ובאופוזיציה, כשעיקר התמקדותם הוא בנציגי 'ימינה' שנמצאים במוקדי קבלת ההחלטות.

מפלגת ימינה מעונות יום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד