ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בצל גזרת החד פעמי

לייבל'ה: הסיפורים הכי חמים מהשבוע החולף

והשבוע לייבל'ה בצל גזירת החד פעמי: אחרי שרשרת הגירושין בסמינר, לייבל'ה מדווח על מספר מקרי גירושין בחסידות מפוארת שגרמו לזעזוע בקהילה; איש העסקים שתיעד את נתניהו עושה כושר בקיסריה; מקלב ודדי גראוכר יחד עם נתן אשל באזכרה של משפחת נתניהו; החתן של הרבי זצ"ל שתועד מנסה את מזלו בדוכן לוטו; וחתונת הפאר במרוקו לאדריכל השלום עם ישראל

לייבל'ה: הסיפורים הכי חמים מהשבוע החולף
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה נחרד השבוע עד מאוד מהמס הנורא שהטיל שר האוצר ליברמן, שונא החרדים, על החד פעמי. לייבל'ה שכידוע לא שותה בכוס מזכוכית מחשש לשאינו טבול, קיבל את הבשורה בצער רב. מנגד, הינדל'ה קיבלה את הבשורה בקלילות וביקשה לרכוש כמות גדולה של חד פעמי מבעוד מועד. לייבל'ה שמע את ההצעה ושוקל לחזור להיות בחור ישיבה רק בשביל חד פעמי.

בנוסף שמועה עקשנית הגיע לאזנו של לייבל'ה על יבואן גדול במשק שנתקע עם סטוק ענק של כלים חד פעמיים, והודיע למקורביו שבלית ברירה הוא שוקל להקים ישיבה.

לייבל'ה דיווח בשבוע שעבר על שרשרת גירושין של עשר בנות שכבה אחת בסמינר מפורסם, השבוע מדווח לייבל'ה על ששה מקרי גירושין בחסידות מפוארת שגרמו להתפרקות המשפחות וזעזוע בקהילה.

ומכאן לשאר החדשות בהרחבה: מי שחגג השבוע עם ראש הממשלה לשעבר יומולדת, הוא איש העסקים אברהם אסולין, איש קיסריה, שלא מפסיק לתעד את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בן ה- 72 בלעה"ר גם בשעת הכושר בבוקר. הלוואי על לייבל'ה כזה כושר.

אפרופו ראש הממשלה, היום בצהריים (חמישי) נפגש נתניהו עם איש התקשורת הבכיר ישראל כהן בוועידת השלטון המקומי, כהן שנחשב למקורב לצמרת, תפס את יו"ר האופוזיציה לשיחה צפופה.

אפרופו ישראל כהן, לייבל'ה שטייל השבוע בגני יהושע פגש את ישראל מדווש להנאתו יחד עם 'הממשיך' יקותיאל זלמן. לייבל'ה רץ אחרי כהן ותפס תמונה.

את צמד חברי הכנסת דוד ביטן ודוד אמסלם, פגש השבוע לייבל'ה בהר המנוחות בעת הלווית הנגיד עמרם (ארמונד) אזרואל ז"ל, המרוקאי הגדול. השניים חבשו כיפות ושמעו את ההספדים בהר.

באזכרה לשמואל בן ארצי אביה של שרה נתניהו, נצפה ח"כ מקלב מידידי המשפחה, בשיחה ערה עם הזמר דדי גראוכר שניהל את הטקס. לייבל'ה ראה שנתן אשל פיקח שמדברים רק בדברי תורה לעילוי נשמת הנפטר.

אפרופו מקלב, לייבל'ה תפס את ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית יעקב נתניהו מתברך מסגן השר בדימוס ח"כ מקלב, שאגב הוא הח"כ היחידי במשכן שמחזיק בסמיכה לרבנות.

את ח"כ יצחק פינדרוס ראה לייבל'ה מתכונן לשבת קודש עם החמוצים של כהן. 

את החכ"ל מנחם לייזר מוזס ראה לייבל'ה צועד מעדנות בדרכו לתפילת שחרית. 

הדובר של ח"כ גפני - יעקב מורגנבסר נצפה השבוע עושה שוק לילי במחנה יהודה, יחד עם אחיו הצעיר, אחרי שבוע פוליטי סוער, בשיאו עימות של הבוס עם יו"ר האופוזיציה נתניהו על חלוקת הוועדות.

בבני ברק ראה לייבל'ה את החתן של הרבי ה'פני מנחם' מגור זצ"ל, הרב בערל ליפל שאולי יהיה המיליונר הבא. 

את איש התקשורת ידידיה מאיר ראה לייבל'ה מתברך עם בנו אצל הגאונים לבית קוק, חבר המועצת הגאון רבי אברהם יצחק, ר"י מאור התלמוד וכן הפוסק הגאון רבי בן ציון. התיעוד הוא משמחת האירוסין לבת הגרב"צ שנערכה השבוע.

מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך ממשיך להיות חסיד מודז'יץ והשבוע הוא נצפה עוטה מסכה בכניסה לשמחת החסידות ליד אולמי 'כליל מלכות' בבני ברק. לייבל'ה חשב שהוא בא לחלץ את הרבי שנתקע במעלית.

לייבל'ה קם ביום שישי אחרון ודבר ראשון קורא את המאורסים ומודעות המזל טוב בעיתונים. בעוד שבבטאון 'המודיע' ראה שמגיע מזל טוב לאסף בויאר מנהל השיווק של חברת זוריבין שעוסקת בבניה לרגל הולדת הבת, בעיתון 'המבשר' ראה שמגיע לאסף מזל טוב לרגל נישואי הבת. אולי זה סימן ברכה לתינוקת? נאחל שכן.

אבל כנראה שב'המודיע' יותר התעסקו בליברמן שנקרא בשם 'גבלס', לייבל'ה ראה את עורך 'הדרך' אברהם דב גרינבוים מברר אצל משה חיים שינפלד מה בדיוק כתבו ב'המודיע', בעת שמחת האירוסין לבת עו"ד איציק שינפלד שנערכה באולמי 'הדר דימול'. 

בעולם מאפיות המצות מצא לייבל'ה אחדות של הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד: יהודה קטינא ממאפיית יד עזרא ויהושע שוורץ ממאפיית מסורת המצות, הגיעו לביקור במאפיית טיב המצות של ארי קורניצר, בכדי לדעת איך באמת אופים מצות. 

חתונה גדולה מתקיימת הערב לבתו של איש העסקים יענקל'ה הלפרין. הלוקיישן: רחבת ביתו במושב בית מאיר. על המוזיקה: מוטי שטיינמץ ומקהלת 'נרננה'. 

בבירת מרוקו הלא היא מרקש, תפס לייבל'ה את גדול הזמר החסידי יעקב שוואקי עם המאסטרו יהודה גלילי. השניים נראו בתיאומים אחרונים לחתונת ענק שהתקיימה שם ביום חמישי האחרון לבנו של איש העסקים יריב אלבז, מאדריכלי הסכם השלום בין ישראל למרוקו. על ההרכב המוזיקלי היו 17 נגנים מקומיים ניצח גלילי, על ההפקה: שרון דניאל פרו.

וממרוקו המריא גלילי היישר לג'נבה למסיבת יומולדת מיוחדת שהתקיימה במוצ"ש לאיש העסקים מנדי מויאל, בהשתתפות גדולי הזמר: יוסי ברגר חיים ישראל וישי לפידות.

את הבית דין של המוזיקה החסידית ראה לייבל'ה במיקס אחרון לדיסק הבא של מרדכי בן דוד ללחניו של חזקי וייס שיראה אור בקרוב.

ענק הזמר החסידי זאנוויל וינברגר שזכה לשם 'הזאנויליה' הגיע לרכוש בעקיטשע חדש בג'י אן ג'י בבורו פארק, שם זכה לשירות מלא מהופמן, מחשובי חסידי בורשטין.

אותו ויינברגר נצפה בוויליאמסבורג לוגם מבר המשקאות המקומי, בשמחת אחד מחסידי דושינסקיא.

את המפיק שלום וגשל ופיני איינהורן ראה לייבל'ה מתענגים במאכלי "ליל שישי" במונסי ביום שישי האחרון.

גם יענקל'ה קורנבליט כבש את ניו יורק ופגש את האחים לבית ברוין שהתרגשו לראות את יענקל'ה ברחובות בורו פארק. 

כתב 'כאן חדשות', ויקו אטואן, הגיע לראיין את הרב נחמן אלחדד ששיכל באסון מירון שני ילדים. הוא לא יצא משם לפני שהניח תפילין כחלק ממבצע תפילין הגדול לע"נ הרוג מירון ידידיה פוגל ז"ל שהשבוע חל יום הולדתו.

מי שעשה תאונה השבוע היה הסופר ישראל א. גרוביס שפגע בעץ. ללייבל'ה נודע כי הרכב החדש כבר בדרך.

פגישה מסקרנת נערכה גם השבוע בין המפיק המוזיקלי נטע לוין ליועץ התיירות החרדי דודי רובינשטיין, ללייבל'ה נודע על משהו גדול שהולך לקרות בדרך... ולייבל'ה גם מאחל הצלחה לצדדים.

חבר מועצת העיר צפת נחמן גלבך נצפה השבוע בסיור בשטח עבודת בניית המקווה החדש המוקם בימים אלו בשטח מוסדות "אזמרה" בעיר של המשפיע הרב מוסקוביץ. 

בחצר חסידות סלונים התחדשו ב'הויז בוחער' חדש, הבחור מרדכי מלוביצקי, שנכנס לנעלי ההויז בחור הקודם שלום קריבוס שהתחתן בשעה טובה.

אחרי אלפי הסתייגויות שהכין נגד תקציב המדינה, תפס לייבל'ה את עו"ד גיל גולן שלקח הפוגה קטנה לתפילה בציון קברה של רחל אמנו בבית לחם.

את הצלם שלנו ישי ירושלמי ראה לייבל'ה במחלקת הקורונה ב'שערי צדק' כשכולו מכוסה בלבן למען לא יידבק, למרות שהתחסן פעם אחר פעם. ירושלמי עובד קשה לאחרונה ואף רכש ציוד יקר של צילום. מזל טוב.

ולפינת המזל טובים השבועית:

צרור ברכות ללוחם מלחמת השבת ואיש החינוך יצחק גולדקונפף, לרגל שמחת נישואי הנכד, אירוסי הנכד והולדת שני הנכדים. השבוע נראה ראש עיריית ירושלים משה ליאון מתענג על השירה המיוחדת של הרב גולדקונפף, במהלך שמחת השבע ברכות שערך לנכדו בביתו בירושלים בהשתתפות הרבי מגור.

ברכת מזל טוב לעיתונאי יקי אדמקר מ'וואלה' לרגל שמחת הולדת הבן נחמן אדמקר, כיאה וכראוי לצאצא של רבי נחמן מברסלב.

ברכת מזל טוב לעיתונאי המוכשר חנני ברייטקופף מעורכי אתר 'כיכר השבת' לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה. שמחת השלום זכר התקיימה בהר נוף והאח שימען הגיע ברגל מבית וגן, שבת לפני השבת הגדולה אצל ר' ישעיה'לה.  

ברכת מזל טוב לזמר שלמה כהן לרגל שמחת נישואי בנו השבוע, מי שהגיע לשמחה היה הרבי מסערט ויז'ניץ שנטל חלק פעיל. 

ברכת מזל טוב למפכ"ל החרדי ישראל ורטהימר לרגל שמחת אירוסי בן זקוניו השבוע, עם בת פנחס שלזינגר מחשובי חסידי באיאן. 

ברכת מזל טוב לסגר"ע כרמיאל ונציג דגל התורה בעיר, פנחס סירוקה. אישי ציבור ורבנים השתתפו, החתן מבחירי 'בית מתתיהו' (הקרוי על שם סבו ראש עיריית בני ברק שמעון סירוקה). לייבל'ה ראה את ח"כ יעקב אשר וראש העיר בשמחה. 

ברכת מזל טוב ליצחק אוסטרליץ מנכ"ל איגוד הסמינרים, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו שתתקיים ביום שני הקרוב באולמי 'מרום' בבני ברק.

ברכת מזל טוב למשה יוסף צימעט משב"ק ויד ימינו של האדמו"ר מתולדות אהרן, לרגל שמחת הבר מצוה לבנו ביום שני הקרוב בירושלים.

ברכת מזל טוב לשליח בד"ץ 'העדה החרדית' העסקן החשוב שמעון שישא, לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית שלוחה לעסקן יצחק שינין, הגבאי המיתולוגי של בית הכנסת איצקוביץ ואיש מירון בפני עצמו, לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת, בערב הילולת הרב שך, ולייבל'ה מזכיר כי שינין גם מנהל את אוהל הציון בבני ברק.

ברכת מזל טוב לעסקן מוטי פריד יו"ר 'סעד ומרפא' לרגל שמחת נישואי בנו בשעה טובה ומוצלחת. ח"כ אריה דרעי הגיע במיוחד לעיר אשדוד להשתתף בשמחה. 

ברכת מזל טוב ליחזקאל רוטר מראשי הנהלת מוסדות סאטמר בבני ברק, לרגל אירוסי בתו בשעה טובה.

בחתונת בן אהרן צבי בריסק אח של האחים לבית בריסק, ראה לייבל'ה את העסקן לבית בעלזא שיעלה וינברגר יחד עם העסקן ראובן ברייש.

ברכת מזל טוב לנתי עטר דוברו של ח"כ ינון אזולאי מש"ס, לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לפישי ויזל מנהל וראש אשכול לאומית בני ברק, לרגל שמחת הולדת הנכד הראשון בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לאיש החסד אלי ברונר המכונה "המלאך של תל השומר" לרגל שמחת הולדת הנכד בשעה טובה.

ברכת מזל טוב למרדכי קרויס בעל חברת 'קליקול' תקשורת, לרגל הולדת הבת. את לייבל'ה מעניין מי הודיע בקול אנ"ש של תולדות אהרן על השמחה הגדולה. 

ולסיום, ברכת מזל טוב לאיש החסד יוסי פילמר, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו בשעה טובה ומוצלחת, בהשתתפות רבנים ואישי ציבור. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד