י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בצל הפסגה בבריסל

העולם אדיש: איראן מתקדמת בתוכנית הגרעין

מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית רפאל גרוסי הביע דאגה חמורה מכך שהסוכנות שבפיקודו לא מצליחה לפקח בשלמותו על הנעשה באיראן מה שמאפשר לאיראנים להתקדם לעבר הגרעין מבלי שיהיה מידע על כך. האיראנים טוענים כי המצלמות שהיו אמורות לפקח במתחם הושמדו ע"י ישראל באחת הפעולות האחרונות שמיוחסות לה

העולם אדיש: איראן מתקדמת בתוכנית הגרעין
אילוסטרציה צילום: Pixabay

נושא הגרעין האיראני וחידוש המגעים עם איראן אינו רלוונטי כרגע למנהגי האיחוד האירופי שיתכנסו היום בבריסל לפגישה, מאחר ובמציאות ואיראן מתקדמת עם פיתוח הגרעין ללא פיקוח.

האיחוד האירופי ביטל מפגש עם סגן שר החוץ האיראני שהייתה אמורה להתקיים היום במקביל לפסגה בבריסל בכדי לברר מחלוקות ובעיות לקראת התחדשות של המשא ומתן על חזרתן של איראן וארה"ב, ההסכם המדובר נחתם ב-2015.

למרות ששר החוץ של האיחוד האירופי, ז'וזף בורל הסכים לקיום המפגש, שעליו סיכמו בטהרן סגנו אנריקה מורה, האחראי לשיחות הגרעין, וסגן שר החוץ של איראן עלי באגרי, שאמור היה לעמוד בראש המשלחת לבריסל,

אך צרפת ומדינות דומיננטיות נוספות התנגדו למפגש מחשש שהוא ינסה לעקוף את השיחות המתקיימות בווינה, ולמנוע את השתתפותה העקיפה של ארה"ב.

מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית רפאל גרוסי הביע דאגה חמורה מכך שפעולות הפיקוח של הסוכנות שלו באיראן אינן מפוקחות מספיק ומאפשרות לאיראן להתקדם בתוכנית הגרעין שלה בלי מידע על מצבה על הפצצה. הוא הצביע במיוחד על המצב במתקן ברקע פרסום הדו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית על הגרעין האיראני בשבוע שעבר. הסרכזות בחארג', ועל טענות האיראנים כי מצלמות הפיקוח שהותקנו בו הושמדו וניזוקו בפעולה ישראלית והחומר שצילמו אבד.

כזכור כפי שפורסם ב"בחדרי חרדים". גורמים רשמיים מעריכים שייקח לאיראן עוד חודש אחד בלבד עד להרכבת ראש נפץ גרעיני, בעוד אחרים חולקים וטוענים כי ייקח מספר חודשים נוספים. בממשל ביידן מתעלמים לחלוטין מהנושא.

 

איראן נשק גרעיני אנרגיה אטומית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד