ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מיליארד מנות חיסון

בנט דוחה את ההחלטה: "צריך לחשוב על זה"

לקראת הפגישה מחר ברוסיה, ראש הממשלה נפתלי בנט החליט לדחות לעת עתה את ההכרעה בנוגע לכניסת התיירים המחוסנים בחיסון הרוסי | בתוך כך, בהודו נרשם מספר שיא של מחוסנים לנגיף

בנט דוחה את ההחלטה: "צריך לחשוב על זה"
נוסעים בנתב"ג צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בצל הפגישה שעתידה להתקיים מחר (שישי) בסוצ'י שברוסיה, בין ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט, לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, החליט בנט בימים האחרונים לאפשר את הכניסה לארץ עבור מחוסנים בחיסון הרוסי 'ספוטניק', על אף שטרם אושר לשימוש בהמלצת ארגון הבריאות העולמי. 

אך במהלך דיון שקיים היום (חמישי) בנוגע למתווה כניסת התיירים, עלתה האפשרות לדחות בחודש את ההחלטה לאפשר את כניסתם של מחוסני הספוטניק לישראל, בעקבות החשש מהתפשטות תת זן הדלתא החדש שמקורו בבריטניה, כשבנט מתבטא ואומר שהוא "צריך לחשוב על זה". כך על פי הדיווח ב'כאן 11'.  

בתוך כך, החיסון הרוסי שקטף את תואר 'החיסון הראשון בעולם' - עדיין לא אושר ברוב מדינות המערב וארצות הברית, ויעיל פחות בהרבה מחיסוני פייזר ומודרנה, כשהוא מוערך על פי הקרן האחראית על החיסונים ברוסיה - RDIF, ב-70% יעילות כנגד זן הדלתא המוכר. 

יצוין כי הודו חיסנה עד כה יותר ממיליארד אזרחים נגד קורונה - כשזאת אבן דרך שהושגה תוך 275 ימים מאז שהרשויות סיפקו את החיסון הראשון לנגיף בינואר 2020.

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי אמר: "אנו עדים לניצחון של מדע, מפעל ורוח קולקטיבית של ההודים. תודה לכל הצוותים הרפואיים שעבדו למען ההישג הזה". 

ספוטניק 5 תיירים נפתלי בנט קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד