י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
למרות ההכחשות

שרת החוץ השוודית תוקפת את הרשות הפלסטינית

שרת החוץ של שבדיה ביקרה בישראל, ובמהלכו אף ביקרה גם ברשות הפלסטינית. לפי הדיווחים תקפה השרה את הרשות כשהיא מפנה אליה אצבע מאשימה כגורם המושחת המעכב את כספי הסיוע לרשות. ברשות מיהרו לטשטש את האמירה, אך בשוודיה הבהירו - "שרת החוץ עומדת מאחורי הדברים"

שרת החוץ השוודית תוקפת את הרשות הפלסטינית
אבו מאזן צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מבוכה ברשות הפלסטינית בעקבות דברים שיוחסו לשרת החוץ השוודית, אן לינדה, במהלך ביקורה באזור ובהם הצביעה על השחיתות ברשות כגורם המעכב סיוע כלכלי לפלסטינים. בתחילה ניסו ברשות להכחיש כי הדברים כלל לא נאמרו ואולם במשרדה של השרה אמרו היום ל'כאן חדשות' כי הציטוט מפיה הינו מדויק.

בראיון שהעניק אתמול (רביעי) לתחנת הרדיו הפלסטינית "ווטן", נשאל שר הרווחה הפלסטיני, אחמד מג'דלאני על הערותיה של שרת החוץ השוודית אן לינדה בנוגע לשחיתות ברשות הפלסטינית. בתגובה לכך מג'דלאני הכחיש שהדברים נאמרו וטען שהאתר שמפיץ את הידיעה שייך לחמאס. כאשר השדרנית מסרה לו שמדובר באתר של הרדיו השוודי, מג'דלאני מסר שמדובר באתר שמופעל על ידי פלג פלסטיני אחר. הוא הוסיף שהוא ניהל שיח עם עמיתיו במפלגה הסוציאל דמוקרטית השוודית והם הכחישו את הדברים הללו.

אולם דוברות משרד החוץ השוודי אישרה היום ל'כאן חדשות' שהדברים אכן נאמרו על ידי שרת החוץ לינדה והוסיפה שההתייחסות של שרת החוץ השוודית למאבק בשחיתות מייצגת עמדה ידועה היטב ומגיעה בהקשר של התמיכה של שוודיה בדמוקרטיה, זכויות אדם, שלטון החוק ושקיפות.

 

 

 

שוודיה הרשות הפלסטינית שחיתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד