י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"פגע קשות בציבור החרדי"

זייברט vs 'דגל': עימות בעיריית בני ברק סביב ביקור השרה שקד

מהומה התחוללה הערב במליאת מועצת העיר בני ברק, סביב ביקורה של שרת הפנים איילת שקד, מאדריכלי הקמת הממשלה על כל גזרותיה מי שמחה על האירוח, הוא ראש העיר לשעבר חנוך זייברט שקיבל תזכורת כי גם הוא אירח כראש עיר שר בממשלת נתניהו בנט-לפיד • צפו בתיעוד

זייברט vs 'דגל': עימות בעיריית בני ברק סביב ביקור השרה שקד
חתונת בת חנוך זייברט צילום: שוקי לרר ומשה גולדשטיין

שבוע אחרי ביקורה של שרת הפנים איילת שקד מאדריכלי הקמת הממשלה בעיר בני ברק, מליאת מועצת העיר בני ברק התכנסה הערב (חמישי) לדיון שיגרתי שמהר מאוד הפך לעימות בין יו"ר 'אגודת ישראל' המקומי חנוך זייברט, לבין נציגי 'דגל התורה' סביב ביקור השרה בעיר התורה והחסידות.

חנוך זייברט אמר במהלך ישיבת המועצה, "זה לא סוד באמת שהביקור של השרה שהייתה פה שבוע שעבר פגע קשות בציבור החרדי, יום קודם התקבלה החלטה לבטל עיר שלימה בקריית גת שזה היה הישג בקדנציה הקודמת שנועד לחרדים".

המשנה לראש העיר מ'דגל התורה' מנחם שפירא השיב לזייברט: "זה לא הוגן מה שאתה עושה, שאלו את גדולי ישראל שלנו, הדברים נעשו בשמם ושאלו אותם". גם ראש העיר אברהם רובינשטיין הוסיף לדברי שפירא, "זה לא מכובד, זה לא מנומס לעשות כך בישיבת המועצה".

שפירא הוסיף עוד: "אם גדולי ישראל אמרו אז השאר לא מעניין". היחיד שגיבה את דברי זייברט, היה נציג 'הליכוד' בעירייה, יעקב וידר. חבר מועצת העיר מטעם ש"ס, ישראל בן ששון, השיב לביקורת של זייברט על ביקור השרה שקד, והזכיר לו כי בתקופת ממשלת נתניהו בנט-לפיד היה זה זייברט עצמו כראש עיר, שהזמין את שר החקלאות אורי אריאל לביקור רשמי בבני ברק.

זייברט השיב למבקריו: "אני מבין שיש אנשים שלא יסלחו לכם על הפגיעה הזאת. זה דבר שפגע בנציגים שלנו". הוא הוסיף והתייחס לעימות נוסף שהתגלע בשבוע שעבר בבני ברק, סביב אישור קבורה חינם שיזמו בעירייה ובלשכת ראש העיר טענו כי זייברט מתנגד ליוזמה. האחרון הכחיש את הפרסומים ואמר, "עשו את המהומה על בתי הקברות לצורך כיסוי לביקור שקד", וטען כי הוא תמך בכל ההצבעות שהיו בנושא, "רוצים לעשות כותרות בעיתון שיחפשו דברים אחרים".

ראש העיר רובינשטיין השיב לזייברט על כלל הטענות וגם על הטענות בעניין הביקור של השרה שקד ואמר, "היתה הודעה של מועצת גדולי התורה, קיבלתי את ההוראה, שם היה כתוב שאם יש צורך להיפגש עם שרי הממשלה יש לשאול את גדולי ישראל. יש לי את גדולי ישראל ואני גאה שאני הולך בדרך שלהם. הלכתי לפגישה עם גיבוי של גדולי ישראל". סיכם ראש העיר את הדיון.

חנוך זייברט אברהם רובינשטיין עיריית בני ברק איילת שקד מנחם שפירא יעקב וידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד