ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
הילולה ליטאית לצד הכתרה חסידית

השבועונים בתחרות מאתגרת על סיכום חייו של הרב שך

בקהילה' על הרבצת התורה למרות הנדודים, היסורים והעוני; 'הדרך' לא שוכח את האירוע בתשמ"ט; "משפחה' חושף את מה שהתחולל מאחורי הקלעים ברגעים שהסעירו את המגזר; מגזיני ה'בחצרות' מדווחים על ההכתרה בצאנז אבל לא שוכחים את הרב שך ו'המחנה החרדי' מזכיר את ה'בר מצווה' בבעלזא ולחיצת היד עם הרבי מויז'ניץ זצ"ל

השבועונים בתחרות מאתגרת על סיכום חייו של הרב שך
שערי השבועונים על הילולת הרב שך זצ"ל צילום: עיבוד 'בחדרי חרדים'

כמה צפוי. שלושת המגזינים המובילים במגזר החרדי מקדישים את השער הראשי לציון 20 שנה להסתלקותו של מרן הגאון רבי אליעזר מנחם מן שך זצ"ל, המנהיג הליטאי הגדול שהשפעתו העצומה על המגזר החרדי ניכרת עד עצם היום הזה. גם בשאר המגזינים מביאים יריעות נרחבות לזכר המנהיג הגדול. כל אחד מזווית אחרת, עם מבט שונה ופרשנות ייחודית.

בקהילה

בעוד 'הדרך' ו'משפחה' מקדישים את השער כולו לזכרו של הרב שך זצ"ל - מגזין 'בקהילה' מחלק את השער ונותן ביטוי גם להחלטה המקוממת של השרים זאב אלקין ואיילת שקד לביטול פרויקט הדיור למגזר החרדי בסמוך לקריית גת. השילוב המדהים והסיקור המיוחד לזכר המנהיג לצד משבר הדיור - ממצב אותו במקום הראשון, כך לפחות מבעד לעדשה הקטנה שלי.

כך מסכם העורך מוטי וינשטוק את תוכן המגזין של השבוע: "‏עשרים שנה למרן הגרא"מ שך זצ"ל; אחרי ביטול השכונה החרדית בקרית גת, האם נותרו לציבור החרדי אופציות לדיור? איך ולמה משפיע על כולנו המחסור בשבבים; המתווך לשחרור שליט שב לרגעי המתח; הבריטי שרץ על רגל אחת, וכל הטורים והמדורים מהכותבים הכי טובים".

הדרך

מגזין 'הדרך' גם מכבד את זכרו של המנהיג הליטאי; המעמד ההיסטורי משנת תשמ"ט נחקק גם בזיכרונו של הקהל הספרדי, שראה את מרן הגאון הרב עובדיה יוסף זצ"ל מנהיג המהפכה הספרדית, יושב לצד מנהיג המהפכה הליטאית, כשרק סטנדר אחד קטן מפריד בין שני גדולי האומה.

התמונה שמרוחה על השער - מרגשת והיסטורית; הפגישות ביניהם המסוקרות על ידי צבי יעקבזון - מעוררות עניין; חשיפת השיחות של דרעי עם מרן הרב שך גם הן מסקרנות מאוד.

העורך אברהם דוב גרינבוים כותב: "‏עשרים שנה להסתלקות מרן הרב שך. יו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי שב בראיון עם שמעון ליברטי אל ימי הקמת התנועה בביתו של ראש הישיבה; הקשר עם מרן הרב עובדיה ופרק בהשקפת חיי ה'אבי עזרי'".

משפחה

מגזין 'משפחה' מביא סיקור נרחב, עם שורה של דמויות הזוכרות את מרן הרב שך זצ"ל. המגזין מסקר את "מה שהתחולל מאחורי הקלעים ברגעים שהסעירו את היהדות החרדית".

העולם החרדי

בגזרת מגזיני ה'בחצרות' המצב קצת שונה, אך עדיין באותו עניין; 'העולם החרדי מביא גם הוא סיקור על מרן הגרא"מ שך זצ"ל, אבל הכותרת הראשית היא על החתונה הגדולה בחסידות צאנז. חתונה שעוררה עניין רב במגזר החרדי, כאשר במהלכה הכתיר האדמו"ר את בנו בעל השמחה, ראש הישיבות של צאנז הרה"צ רבי משה דוב הלברשטם, לרב ואב"ד קהילת צאנז בארה"ב.

די וואך

גם 'די וואך', המגזין המוביל בקרב הקהילות החרדית בארה"ב, מסקר בצורה חגיגית את מינויו של בן האדמו"ר מצאנז לרב הקהילה בארה"ב.

כותרת נוספת ולא פחות חשובה היא שיחה עם חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, שמדבר על חמיו מרן הגרא"מ שך זצ"ל.

המחנה החרדי

הביטאון של חסידות בעלזא 'המחנה החרדי' מביא גם הוא סיקור על הילולת הגרא"מ שך זצ"ל, עם תמונה משמחת ה'בר מצווה' של בן האדמו"ר הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח, שהתקיימה בשנת שתמ"ט - אותה שנה דרמטית בה נוסדה תנועת 'דגל התורה'. האירוע נחקק בקרב חסידי בעלזא כמעמד היסטורי, גם בעקבות הצטרפותו של בעלזא למהפכת הרב שך וגם בעקבות לחיצת היד ההיסטורית עם חמיו של הרבי מבעלזא, הרה"ק בעל ה'ישועת משה' מויז'ניץ זי"ע, נשיא מועצת גדולי התורה לשעבר.

במה

גם מגזין 'במה' מביא סיקור מיוחד על הילולת הרב שך זצ"ל. בימים אלה בהם הסחף המדיני והימני מעסיק רבים כולל את הציבור החרדי, מרן הגרמ"צ ברגמן, חתנו של מרן הגרא"מ שך, שהורה ללכת עם מפלגות הימין, עושה סדר ופורש בפני יחיאל סבר את משנתו המדינית של חמיו זצ"ל. בשיחה נדירה ומרתקת במלאות עשרים שנה להסתלקותו, מרחיב ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן על הנושאים הבוערים ביותר, כולל החזרת שטחים וחלוקת ירושלים, כפי שניתן לראות בשער המגזין. שיחה שללא ספק תעורר הדים רבים.

בחצרות - סאטמר

המגזין של חסידי סאטמר בארה"ב 'בחצרות' מספר על הקשר העמוק של הרה"ק בעל ה'דברי יואל' מסאטמר זי"ע עם מרן ה'חזון איש' זצ"ל, לרגל יום ההילולה. לצד היריעה הנרחבת על הקשר בין המנהיגים - צורפו עוד מאמרים מעניינים בשלל נושאים.

 

ביקורת עיתונות שערי השבועונים יארצייט הרב שך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד