י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סערת המעקב

שליחו של בנט המריא כדי לסיים את המשבר

ראש המל"ל חולתא המריא בימים האחרונים לפריז כדי להיוועד עם מקבילו במטרה לסיים את המשבר בין המדינות, בעקבות החשד כי תוכנה ישראלית שמשה למעקב אחרי בכירים ובהם מקרון

שליחו של בנט המריא כדי לסיים את המשבר
מטוס אל על צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ראש המל"ל איל חולתא הגיע בימים האחרונים לביקור חשאי בפריז כדי לדון עם מקבילו הצרפתי על המשבר בין המדינות, מאז עלה החשד כי תוכנת ריגול של חברת NSO הישראלית שנמכרה לצד שלישי, שמשה לפריצה לטלפון האישי של נשיא צרפת עמנואל מקרון ובכירים נוספים במדינה. בפגישה הציג חולתא למקבילו הצעה ישראלית לסיום המשבר, שכוללת הבטחה ישראלית כי כל חוזה עתידי בתוכנות ריגול יכלול התחייבות שלא יעשה בתוכנה שימוש נגד צרפת.

לפי הדיווח של ברק רביד ב'וואלה' לאחר פרוץ המשבר הורה ארמון האליזה על הקפאת חלק משמעותי מהמגעים המדיניים, הביטחוניים והמודיעיניים מול ישראל ובמיוחד ביקורים הדדיים עד להבהרת הנושא. ומאז התנהלו מגעים שקטים בין המדינות במטרה לסיים את הסאגה. מי שנטל חלק מרכזי במגעים הוא ראש המל"ל חולתא. 

במהלך הביקור הציג חולתא למקבילו הצרפתי הבהרות נוספות בנושא NSO והעביר לו הצעה לפתרון המשבר. אחד הסעיפים בהצעה התחייבות ישראלית כי כל חוזה עתידי לייצוא סייבר התקפי למדינה שלישית, יכלול סעיף שיאסור תקיפת מספרים צרפתיים, בדומה למה שכבר קיים היום עם ארצות הברית ובריטניה, כך לפי הבכירים הישראלים.

בחודש יולי האחרון דווח כי נשיא צרפת מקרון, שינה את מספר הטלפון הסלולרי שלו לאחר שדיווחים בתקשורת הצרפתית העלו כי הוא במעקב על ידי תוכנות הריגול הישראלית של פגסוס.

"יש לו מספר מספרי טלפון. זה לא אומר שמרגלים אחריו. זה רק צעד לביטחון", אמר גורם צרפתי לסוכנות הידיעות רויטרס. מקרון כינס ביום חמישי האחרון פגישות אבטחת סייבר "בזמן חירום", ושוחח על אפשרויות תגובה לדיווחים הללו. בישיבה נקבע כי ממשלת צרפת בוחנת דרכים לחזק את תשתית אבטחת הסייבר שלה ולהגן על מבני ציבור, כמו בתי חולים.

תוכנת הריגול של פגסוס נוצרה על ידי חברת NSO הישראלית. תוכנת הריגול מסופקת לגורמים ממשלתיים למטרות מאבק בפשע וטרור. תוכנות הריגול יכולות להאזין באופן סמוי לטלפונים ניידים של אפל ואנדרואיד, התוכנה מאפשרת גם להקליט את המיקרופון והמצלמה של הטלפון.

מרוקו מכחישה את ההאשמות והגישה תביעת דיבה נגד ארגון אמנסטי אינטרנשיונל שפרסם את הדיווח. עורך הדין המייצג את מרוקו בפרשה, אוליבייה באראטלי, אמר כי ממשלת מרוקו "אינה מתכוונת לשתוק על לשקרים הרבים ולחדשות המזויפות שהופצו בימים האחרונים". הדיון הראשון בתיק בבית משפט בפריז נקבע ל-8 באוקטובר.

 

איל חולתא עמנואל מקרון צרפת פגסוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד