כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

יום הזיכרון ברשת: תמונה מציגה משפחה חרדית צה"לית

הדיונים ברשת בסוגיות דת ומדינה צוברים תאוצה בימים כאלו: תמונה שהפכה ויראלית מציגה חרדי ובניו החיילים • האב, רב חב"די: "אחרי החתונה - כולם חייבים להתגייס"

התמונה שהפכה ויראלית. צילום: מתוך אלבום המשפחה
התמונה שהפכה ויראלית. צילום: מתוך אלבום המשפחה

הדיונים ברשת החברתית סביב סוגיות דת ומדינה צוברים תאוצה בימים אלו: תמונות של חילונים הולכים בצפירה מיירטות תמונות של חרדים ממנגלים בגן סאקר, ממים מיירטים פוסטים, כל כלי הרשת העדכניים מגויסים למאבק העתיק בין הציונות והחרדיות.

ביממה האחרונה, השתדלו החרדים להוכיח כי גם הם רואים בשירות בצה"ל ערך חשוב ומכבדים את זכר הנופלים. תמונה שרצה ברשת והפכה ויראלית מציגה אב חרדי ושלושת ילדיו במדי צה"ל.
תמונות שרצות ברשת הן כמו פטריות אחר הגשם ומקורן קשה לזיהוי, אולם בירור שערכנו הוביל אותנו אל המשפחה, ומתברר כי היא כלל אינה יודעת מי הפיץ את התמונה. "אין לנו מושג איך זה יצא החוצה", הם אומרים, "אולם אם תמונה שלנו יכולה לסייע לקדש שם שמיים ולהרבות אהבת ישראל בעם – והיה זה שכרנו".

האב הינו הרב יצחק גרוזמן, רב ומנהל בית חב"ד בראשון לציון. בשיחה עם "בחדרי חרדים" הוא מספר כי שלושת בניו הבוגרים התגייסו לצה"ל. שניים מתוכם לאחר החתונה, ואחד במהלך לימודיו בישיבה: "מבחינתי, היעד הוא שבחור יישב וילמד בישיבה עד החתונה. אולם בשעה שבני שי' הרגיש שאינו באמת ממלא את כל שעותיו בלימוד, הבהרתי לו כי מי שעוזב את הישיבה – חייב להתגייס. אין כזה דבר לעזוב את הישיבה וללכת לעבוד. או עול מלכות שמים או עול מלכות דרך ארץ. ברוך השם הוא עשה שם חיל. התגייס לגדוד הנח"ל החרדי והתקדם לקצונה ולשירות קבע. לאחר שסיים את השירות, נישא והקים בית יהודי, ואנחנו רווים מהם הרבה נחת".

שני הבנים האחרים למדו בישיבה, נישאו ולאחר מכן התגייסו: "לגבי גיוס אחר החתונה – הדבר שייך לכולם. אחר החתונה עודדתי אותם מאוד להתגייס. לא בדיעבד, אלא לכתחילה. כל אדם נשוי חייב לתת את חלקו".
רשת יום הזיכרון גרוזמן חרדים צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד