י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נורה בטייזר ואושפז

בישיבת חברון החדשה: תביעה בסך 50 אלף ש"ח נגד המשטרה

צעיר חרדי תובע את המשטרה בסך 50 אלף ש"ח לאחר שנורה בטייזר, במהלך אירוע של ישיבת חברון החדשה, ואושפז למשך מספר ימים בבית חולים. "רמות החלבונים בדמו של הצעיר קפצו ל-8,000, רמה הגבוהה פי 60 מהמדד התקין", צוין בכתב התביעה

בישיבת חברון החדשה: תביעה בסך 50 אלף ש"ח נגד המשטרה
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

תביעה בסך 50 אלף ש"ח הוגשה השבוע נגד משטרת ישראל על ידי צעיר חרדי שאושפז בבית חולים, לאחר ששוטר השתמש כנגדו באקדח טייזר מספר פעמים במהלך הפרת סדר בה לקח חלק. על פי הדיווח של לירן תמרי ב'מיינט ירושלים', הצעיר חסם את הכביש יחד עם מספר בחורי ישיבה וסירב להוראת השוטרים להתפנות מהמקום.

האירוע החריג התרחש בסוף שנת 2020, במהלך חגיגת הכנסת ספרי תורה בישיבת 'חברון החדשה', שנערכה בשיא תקופת משבר הקורונה. כוחות משטרה שהוזעקו למקום עצרו את אחד האברכים ובתגובה, חבריו התיישבו על הכביש כאקט מחאה.

אחד השוטרים ניגש לעברו של א' וירה בו באקדח טייזר. לאחר מכן גררו אותו לצד השני של הכביש וירו בו שוב מספר פעמים. הוא הובל לתחנת המשטרה וכששוחרר פנה בכוחות עצמו לבית החולים, שם אושפז במשך מספר ימים כאשר "רמות החלבונים בדמו של הצעיר קפצו ל-8,000, רמה הגבוהה פי 60 מהמדד התקין", כך על פי כתב התביעה.

עו"ד מנחם שטאובר, המייצג את א', ציין בכתב התביעה כי "כצעד מחאה על מעצר חברם, ובצעד למימוש זכותם החוקתית לחופש ביטוי, התיישבו התובע ומספר תלמידים נוספים על הכביש. השוטרים, אשר נראה כי לא ראו צורך להעניק לתובע וחבריו את אותן הזכויות של אזרחים מן השורה החלו בפינוי המוחים באלימות מבלי שקראו להם תחילה להתפנות".

זמן קצר לאחר מכן, ניגש לעברו של א' שוטר "וירה באכזריות בתובע. לאחר הירי הראשוני משכו שני שוטרים אחרים את התובע לצד הכביש באגרסיביות. לאחר מספר שניות חזר השוטר וירה בתובע מספר פעמים נוספות באמצעות אקדח טיזר בעוד התובע שרוע חסר אונים על הקרקע, בקצה הכביש".

על פי כתב התביעה, א' נעצר והובל אל תחנת המשטרה, שם התבקש לשבת על הרצפה. "במהלך שהותו בתחנה הושיבו השוטרים על הרצפה תוך השפלתו. כמו כן לא הוגש כל סיוע רפואי בסיסי לתבוע במהלך שהותו בתחנת המשטרה, על אף חבלותיו שנגרמו כתוצאה מהאלימות המשטרתית שהופעלה כנגדו".

עם שחרורו, ומבלי שנחקר, כך לטענתו, פנה א' בכוחות עצמו לבית החולים בעקבות תסמינים חמורים של כאבי ראש, סחרחורות, קשיי נשימה וכאבים באזור בהם נורה. "בבית החולים נמסר כי מחמת המכה החשמלית שקיבל קפצו רמות החלבונים בדמו ל-8,000 רמה הגבוהה פי 60 מהמדד התקין. בשל רמות החלבונים הגבוהות, נדרש התובע להישאר באשפוז בבית החולים כשלושה ימים, כולל אשפוז במהלך השבת. גם לאחר שחרורו מבית החולים, נבדק א' ורמות החלבונים בדמו נותרו עדיין גבוהות מהנורמה".

בעקבות האירוע דורש א' באמצעות עו"ד מנחם שטאובר לפצותו בסך של 50 אלף שקלים.

תביעה נזיקית משטרת ישראל אקדח טייזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד